کد خبر: ۱۲۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 21
شفا آنلاین>سلامت>معاون پژوهش جهاد دانشگاهی واحد استان قم اعلام کرد: زوجین نابارور از امروز می توانند با مراجعه به مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم تنها با پرداخت 15 درصد از کل هزینه‌های درمانی تعرفه دولتی، درمان شوند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سیدرضا طباطبایی گفت: در راستای بسته جدید طرح تحول سلامت، حمایت مالی از زوجین نابارور مقرر شده است که 85 درصد از هزینه تعرفه دولتی درمان از سوی دولت پرداخت شود.

وی افزود: افرادی که مشمول این طرح می‎شوند خانم‎های زیر 42 سال و زوجینی که دارای ناباروری اولیه باشند و همچنین یکی از زوجین تابعیت ایرانی  هستند.

طباطبایی با بیان اینکه این اقدام از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: مباحث مالی از مهمترین دلایل کاهش رغبت زوجین نابارور برای آغاز و پیگیری درمان ناباروری است که کلید اجرایی این کار از امروز با انعقاد قراردادی با دانشگاه علوم پزشکی قم، آغاز شد.

وی تصریح کرد: با این طرح هر فرد در سال دو بار می‎تواند عمل جراحی آی یو آی و یک بار نیز میکرو را انجام دهد که در این طرح 85 درصد از هزینه بیمار توسط دولت پرداخت می‎شود.

وی تاکید کرد:این کار قطعا بر پیگیری سیردرمان و نتایج تاثیرگذار است زیرا این بیماران با توجه به هزینه کمتر آرامش لازم برای پیگیری درمان خواهند داشت و قطعا نتایج این کار نیز موفقیت آمیزتر خواهد بود.

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: براساس آماری که در عرصه بخش درمان ناباروری در کشور مطرح می‎شود در حال حاضر دو و نیم میلیون زوج نابارور در کشور حضور دارند که با توجه به محدود بودن مراکز درمان ناباروری قطعا با تامین این هزینه‎ها از سوی دولت مردم اشتیاق بیشتری برای انجام سیردرمانی خواهند داشت.

طباطبایی گفت: انجام سیر درمانی ناباروری در فضای مطب قابل انجام نیست و این عمل‎ها نیز نمی‎تواند در سیستم مطب انجام شود به همین دلیل و با توجه به تجهیزاتی که در این زمینه باید مورد استفاده قرار گیرد مراکز درمان ناباروری بهترین مراکزی هستند که در ابتدا، زوجینی که با این مشکل مواجه می‎شوند باید به آن مراجعه کنند.

وی بیان کرد: در این بین باید 15 درصد باقی مانده نیز از سوی بیمه‎ها و یا با راه‎اندازی صندوق‎های حمایتی تامین شود زیرا همین درصد نیز میزان قابل توجهی را به خود اختصاص می‎دهد.

وی گفت: یکی از مزایای این طرح کمک جدی به طرح افزایش جمعیت است که یکی از سیاست های کلان نظام می‎باشد.

وی ادامه داد: همچنین زوج‌های نابارور نیز به شکل جدی به دنبال فرزندآوری هستند همین میزان موفقیت در درمان این گروه نیز میزان قابل توجهی به جمعیت کشور اضافه خواهد کرد و نقایص این بخش را تاحدودی پوشش خواهد داد.

برچسب ها: درمان ، سلامت ، ناباروری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: