کد خبر: ۱۲۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 21
شفا آنلاین>سلامت>رهبران جهان با امضای اعلامیه سازمان ملل متعهد می‌شوند که بیش از ۶۰۰ میلیون پوند را به مقابله با "مقاومت آنتی‌بیوتیکی" به عنوان بزرگترین تهدید برای سلامت جهانی اختصاص دهند.

به گزارش شفا آنلاین، افزایش ابر باکتری‌های مقاوم به درمان‌های آنتی‌بیوتیکی و تهدیدی که برای داروهای مدرن بوجود آورده‌اند از سوی مقامات ۱۹۳ کشور جهان حاضر در نشست‌ عمومی سازمان ملل در نیویورک مورد تایید قرار خواهد گرفت.

پرفسور "دام سالی دیویس" از کارشناسان پزشکی در انگلیس گفت: این اعلامیه نتیجه شش سال کار سخت است و افتخار می‌کنم تمامی اعضای ملل متحد در فرآیند مقابله با بزرگترین تهدید پیش روی تمدن بشری مشارکت می‌کنند.

وی همچنین افزود: عفونت‌های مقاوم به دارو قطعا در برنامه جهانی قرار دارد اما اکنون این طرح به طور حقیقی آغاز شده و نیاز داریم تا دولت‌ها، صنعت داروسازی، متخصصان سلامت و بخش‌های کشاورزی به تعهدات خود در حفظ داروهای مدرن عمل کنند.

در صورتیکه آنتی بیوتیک‌ها تاثیرگذاری خود را از دست بدهند فرآیندهای کلیدی پزشکی همچون جراحی سزارین، پیوند مفصل و شیمی درمانی با مشکل روبرو شده و تهدید کننده خواهد بود.

مقامات سلامت از سراسر جهان نگرانی‌های جدی خود در مورد رشد فزاینده مقاومت به داروهای ضد میکروبی که میکروب‌های مغز را از بین می‌برند ابراز کرده‌اند. آنتی بیوتیک‌ها شناخته شده ترین این داروها هستند.

هر سال حدود ۷۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به دلیل عفونت‌های مقاوم به دارو از جمله سل، HIV و مالاریا جان خود را از دست می‌دهند. در صورتیکه اقدام جدی در نظر گرفته نشود برآورد شده عفونت‌های مقاوم به دارو تا سال ۲۰۵۰ به مرگ ۱۰ میلیون نفر منجر می‌شود.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، در نشست جاری مجمع عمومی ملل متحد رهبران جهان متعهد خواهند شد تا ۶۰۶ میلیون پوند به این امر اختصاص دهند. همچنین پیش‌تر پیشنهاد شده بود که شرکت‌های داروسازی باید در تحقیقات مربوط به تولید آنتی بیوتیک‌های جدید مشارکت کنند یا مجبور به پرداخت جریمه شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: