کد خبر: ۱۲۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 22
شفا آنلاین>اجتماعی>تحقیقات جدید نشان می دهد پرسه زدن برای ساعتهای طولانی در دنیای اینترنت اثرات مخربی بر روح و روان جوانان می گذارد.
به گزارش شفا آنلاین،تازه ترین تحقیقات دانشمندان دانشگاه مک مستر کانادا گویای آن است که صرف کردن ساعتها زمان در دنیای آنلاین موجب بروز اختلالات روحی و روانی نظیر اضطراب، عدم تمرکز و کم توجهی و افسردگی در جوانان می شود.

تحقیقات این دانشمندان بر روی 254 دانشجو انجام شده است. در این بررسی استفاده از اینترنت و پرسه زدن در دنیای رسانه های اجتماعی بر روی جوانانی که به عنوان دانشجو مشغول به ادامه تحصیل هستند به دقت مورد مطالعه قرار گرفته است.

 جوانانی که مدت زیادی را صرف استفاده از اینترنت و دنیای مجازی می کنند در انجام کارهای روزمره مشکلات زیادی دارند. این افراد در انجام کارهای خانه، در حین حضور در دفتر کار، مدرسه و سایر مراکز اجتماعی دچار مشکلاتی می شوند

دانشمندان این دانشگاه برای دستیابی به نتایج قابل اطمینان از آزمونی موسوم به «آزمون اعتیاد به اینترنت» (IAT) استفاده کرده اند که در سال 1998 ابداع شده و از آن زمان مورد استفاده قرار گرفته است. آنها همچنین از ارزشیابی جدید دیگری که توسط خودشان ابداع شده بهره گرفته اند. یکی از این دانشمندان می گوید: جوانانی که مدت زیادی را صرف استفاده از اینترنت و دنیای مجازی می کنند در انجام کارهای روزمره مشکلات زیادی دارند. این افراد در انجام کارهای خانه، در حین حضور در دفتر کار، مدرسه و سایر مراکز اجتماعی دچار مشکلاتی می شوند.

این بررسی نشان داد زندگی شمار قابل توجهی از داوطلبان شرکت کننده در آزمایشات به واسطه اعتیاد به اینترنت به شدت تحت تأثیر قرار می گیرد. بر این اساس 55.8 درصد از دانشجویان کار سختی برای کنترل تمایلاتشان در تماشای ویدئوها (در دنیای آنلاین) دارند. همچنین روشن که 47.0 درصد از این گروه نمی توانند رسانه های اجتماعی را کنار بگذارند. اعتیاد عجیب 28.5 درصد از این دانشجویان به ابزارهای پیام رسان فوری از دیگر نتایج این مطالعه بوده است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: