کد خبر: ۱۰۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۸ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 11
شفا آنلاین>احتماعی>سلامت> یکی از موضوعاتی که در همان وهله اول پزشکان به بیمارانشان گوشزد می‌کنند، آن است که «به دنبال اطلاعات آنلاین پزشکی نباشید.» در اصل، آنها درست می‌گویند.
به گزارش شفا آنلاین، ما نمی‌توانیم به آنچه اینترنت نشان می‌دهد، اطمینان کنیم. زمانی که اطلاعات غلط را می‌خوانیم، بیشتر دچار اضطراب می‌شویم. از سوی دیگر، باعث می‌شوند در مورد تصمیمی که می‌خواهیم در مورد بدنمان بگیریم، دچار اشتباه شویم، به این ترتیب دچار خسران هم خواهیم شد. ما گاهی اطلاعاتی را می‌خوانیم که احتمالا اصلا اساس پزشکی ندارند.

       سلامت همیشه در اولویت قرار دارد. به همین دلیل، در وهله نخست باید با پزشک خود مشورت کرده و محتاطانه برخورد کنید. علاوه برآن، اگر می‌خواهید اطلاعات قابل اعتماد آنلاین در مورد سلامت پیدا کنید، باید آن موضوعی را که به دنبال آن هستید، به‌طور خاص شناسایی کنید و بیشتر از وب‌سایت‌هایی کمک بگیرید که دامنه سرور آنها دربرگیرنده https ،.gov ،.org ،.edu یا .com باشد. همچنین به نام نویسنده مقاله، تاریخ نگارش آن و آنچه وب‌سایت در مورد خود می‌گوید نیز دقت داشته باشید.

در اینجا، 5 وب‌سایت پزشکی را معرفی می‌کنیم که شما می‌توانید به آنها اعتماد کنید.

MedlinePlus
       این وب‌سایت که بوسیله کتابخانه ملی پزشکی آمریکا نیز توصیه شده، دربر گیرنده اطلاعات دردسترس، روشن و قوی درباره موضوع‌های سلامت، از جمله داروها، مکمل‌ها و اختلالات مختلف است. برای آنکه هر موضوعی در این سایت آموزشی باشد، شما می‌توانید یک قسمت ویدئو، ابزار و بازی در مورد آن بیابید تا دانش شما را در مورد آن موضوع با فرم‌های تعاملی ارتقا دهند.

MayoClinic
       این سایت بسیار معتبر یک راهبر غیرانتفاعی در سراسر جهان در زمینه مراقبت‌های پزشکی، پژوهش و آموزش است که جایگاه نخست را به عنوان «راهبر مراقبت سلامت»، در میان چندین دانشگاه بزرگ و موسسات آموزشی در سراسر ایالات متحده به دست آورده است. در این سایت، شما فقط اطلاعات پزشکی را نمی‌یابید، بلکه می‌توانید به دنبال مقالات منتشر شده و محصولات مرتبط با سلامت هم باشید. این سایت کلینیکی / بیمارستانی، با شعار «کمک به ایجاد استاندارد جدید در مراقبت از افراد در همه جا»، اطلاعات پزشکی را به آسانی در اختیار همه قرار می‌دهد. به جای آنکه به‌طور تصادفی به دنبال یک علامت فیزیکی و معنای آن باشید، می‌توانید با جستجوگر مفید علائم آن در مورد خود یا دیگران مشورت کنید.

FamilyDoctor
       این وب‌سایت بوسیله آکادمی پزشکان خانواده آمریکا راه‌اندازی شده‌است. آکادمی که یک سازمان ملی پزشکی و نماینده بیش از 120 هزار و 900 پزشک خانواده است، مالک این سایت آسان و کامل است که در آن، قسمت‌های مختلفی در مورد بیماری‌ها، علائم، پیشگیری (ورزش، تغذیه، و موارد دیگر) و ابزار تعاملی مانند یک دیکشنری، محاسبه‌گر شاخص توده بدنی یا پرسشنامه‌های مختلف گنجانده شده‌اند. همه اطلاعات این سایت بوسیله پزشکان و کسانی که به‌طور حرفه‌ای در زمینه آموزش بیمار تحصیل کرده‌اند، نوشته و بررسی می‌شود.

National Cancer Institute
       در طول سال گذشته، تعداد قربانیان سرطان روند رو به رشدی داشته است. ما همه به نوعی با این بیماری و دلایل آن روبرو شده‌ایم که به چندین فاکتور بستگی دارد، مانند سبک زندگی، ژنتیک، DNA و مواجهه با ویروس‌ها. این وب‌سایت دربر گیرنده منابع بسیاری در مورد این بیماری، مانند پیشگیری، انواع آن، خبرها و مقالات منتشر شده، همچنین یک خط تلفن خصوصی یا چت زنده با متخصصان آن است.

WebHealthCentre
       این سایت در حقیقت یک وب پورتال است که مشاوره آنلاین پزشکی، براساس ابزار و منابع ارائه داده و اطلاعات کاملی درباره علائم و بیماری‌ها، زندگی سالم، محاسبه‌گرهای سلامت و سوابق و غیره نشان می‌دهد. شما می‌توانید همچنین عضو یکی از انجمن‌های آن شده و با به اشتراک گذاشتن اطلاعات و صحبت با دیگر اعضا، از حمایت آنها نیز بهره‌مند شوید.

       البته دیگر سایت‌های معتبر نیز وجود دارند که محتوای مختلفی داشته و می‌توانند به شما کمک کنند بهترین اطلاعات پزشکی را همراه با مقاله‌های آنها براساس عنوان پیدا کنید، مانند هافینگتون‌پست، نیویورک تایمز، Abc News، ‌CNN، و غیره.

       با این اوصاف، ما می‌توانیم ببینیم که اینترنت می‌تواند یک ابزار مفید برای یافتن مقدار زیادی اطلاعات باشد، بدون آنکه نیاز باشد منزل راحت خود را ترک کنید. با این وجود و علی‌رغم داشتن این سایت‌های معتبر در فهرست بالا، همچنان توصیه می‌شود برای بررسی وضعیت سلامت خود به پزشک مراجعه نمایید. مهم نیست اینترنت به شما چه می‌گوید، حتی اگر به نظر برسد همه اطلاعات را پوشش داده و شما را متقاعد کرده که چه علامتی دارید و چه علامتی ندارید. هیچ‌چیز جز رفتن به پیش پزشک، شما را 100 درصد مطمئن از همه چیز نمی‌کند.سپید
lifehack.org
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: