کد خبر: ۱۲۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 19
شفا آنلاین>سلامت>چندی قبل گزارشی منتشر شد که در آن به گوشه ای از مشکلات نوزدان مبتلا به بیماری نادر «پی کی یو» اشاره شد. این نوزادان نسبت به اکثر پروتئین ها حساس هستند و بسیاری از غذاها را نمی توانند بخورند. در صورتی که شیرخشک و غذای ویژه این نوزادان در دسترس نباشد، حتی ممکن است این اتفاق به مرگ زودرس این نوزادان منتهی شود.

به گزارش شفا آنلاین، خبرهای تازه و امیدوار کننده از قول مدیر داروی معاونت غذا و داروی ایلام، از تحویل شیرخشک های ویژه این بیماران به درمنزل آنها خبر می دهد. آنطور که روابط عمومی سازمان غذا و دارو خبر داده، در جلسه ای که در خصوص بیماران مذکور با حضور برخی مدیران سازمان غذا و دارو و نماینده بیمه سلامت و کارشناسان مربوطه تشکیل شد، بر خواست وزارت بهداشت و درمان مبنی بر تحویل شیرخشک بیماران PKU به در منزل آنها تاکید شد.

در این جلسه تاکید شد که باید خانواده این بیماران، آنچنان حمایت شوند که برای تسهیلات مربوط به بیماری خود دغدغه ای نداشته باشند. در این راستا و برای سهولت در ارائه خدمات، داروها و شیرخشک های بیماران PKU  در اختیار داروخانه های منتخب قرار گرفته است.

به همین منظور قرار است که شیر خشک و دیگر تسهیلات توسط پست به درب منزل این خانواده ها تحویل داده شود. دکتر ناصری فر، معاون بهداشتی دانشگاه ایلام نیز تاکید کرده که برای این بیماران اعتباراتی از طریق وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است، ما بیماران را رصد می کنیم تا بتوانیم خدمات مناسبی به آنها ارائه دهیم.

همچنین بسته خدمتی نیز برای این بیماران تعریف شده که باید وارد سامانه شود تا اعتبار آن از طرف وزارت بهداشت تامین شود. در بحث غذای یارانه ای این بیماران نیز هزینه ها از سوی بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت می شود و این اتفاق خوشایند در دانشگاه علوم پزشکی ایلام هم آغاز شده است.سلامت آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: