کد خبر: ۱۲۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 18
شفا آنلاین>سلامت>شناسایی سلول های سرطانی درمان شده و سلول های عود کننده در تومور مغزی با استفاده از الگوریتم های رایانه ای دو برابر دقیق تر از تشخیص توسط پزشک است.
به گزارش شفا آنلاین، معمولا تشخیص سلول های درمان شده در تومور مغزی از سلول هایی که احتمال عود دارند توسط ام آر آی صورت می گیرد، ولی مطالعات جدید نشان می دهد این تشخیص توسط نرم افزار و الگوریتم های رایانه ای دو برابر دقیق تر از تشخیص پزشک است. معمولا پرتو درمانی یکی از روش های درمان تورمور مغزی است که سبب عوارضی مانند نکروز تابش (عارضه بالقوه سیستم عصبی مرکزی) و مرگ سلول های سالم مغزی می شود، به همین دلیل تشخیص سلول های درمان شده از سلول های سرطانی فرآیندی است که در هر مرحله باید مورد توجه قرار گیرد.


معمولا برای بررسی اثر بخشی درمان از MRI استفاده می شود یا در برخی موارد نیاز به روش های تهاجمی تری مانند نمونه برداری وجود دارد که عوارض جانبی خطرناکی به همراه دارند، بنابراین روش های غیر تهاجمی تشخیص از اهمیت ویژه ای در درمان تومور مغزی برخوردارند.
تشخیص سلول های درمان شده و سرطانی با استفاده از رایانه ، توسط نرم افزاری صورت می گیرد که ویژگی های تصاویر را استخراج می کند و با استفاده از الگوریتم های تعریف شده، وضعیت سلول ها را تشخیص می دهد. محققان امیدوارند در آینده ای نزدیک این روش جایگزین روش های کنونی برای بررسی روند درمان انواع تومور شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: