کد خبر: ۱۲۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 15
شفاآنلاین:سلامت >حوادث پزشکی >اجتماعی > یک ماه پس از مرگ غم انگیز «الینا» در بیمارستان کودکان طالقانی گرگان، کارشناسان هیأت بدوی نظام پزشکی استان، پزشک جراح وی را تبرئه کردند اما قصورسایر اعضای تیم درمانی بیمارستان را محرز دانسته و رأی به تعقیب قضایی آنها دادند.
به گزارش شفاآنلاین، دخترک 6 ساله روز 13 اردیبهشت برای عمل لوزه به بیمارستان کودکان طالقانی رفته بود که پس از انجام عمل جراحی به‌دلیل قصور کادر درمانی دچار مشکلات تنفسی و زیرجلدی شد. این کودک با بروز این علائم بار دیگر به اتاق عمل بازگشت اما پزشکان موفق به نجات او نشدند و دختر خردسال به مدت 103 روز به کما رفت.سرانجام نیز 23 مرداد تسلیم مرگ شد. گرچه اظهارنظرهای مختلفی درباره مرگ مغزی این کودک وجود داشت اما خانواده او مدعی بودند هنوز به طور رسمی این موضوع به آنها اعلام نشده و حتی برخی پزشکان امیدواری‌هایی به بازگشت این کودک داده بودند.

همچنین با شکایت پدر الینا به دادسرای نظام پزشکی گرگان پرونده تحت رسیدگی قرار گرفت تا علت کما و مرگ مغزی بیمار مشخص شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حقی -دادستان مرکز استان گلستان- درباره آخرین وضعیت پرونده فوت دختر 6 ساله گرگانی دربیمارستان طالقانی گفت: محتویات پرونده، مدارک و سوابق مربوطه و نظریه کمیسیون پزشکی قانونی استان گلستان و نظریه کارشناسان هیأت بدوی، پس از چندین مرحله و مصاحبه‌های متعدد با تمامی عوامل درگیردر پرونده به طور جداگانه توسط هیأت کارشناسی تخصصی مورد بررسی قرار گرفت. براساس آن، جراح تبرئه و دیگر عوامل کادردرمانی بیمارستان مقصر شناخته شده و تحت تعقیب قضایی قرار دارند.

  1. وی افزود: در این پرونده پس از شکایت پدر دخترعلیه کادر درمانی و بیمارستانی طالقانی گرگان، پرونده ارجاعی از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به شعبه بازپرسی ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب گرگان فرستاده شد و موضوع به اتهام سهل‌انگاری در امر پزشکی مورد رسیدگی قرار گرفت. بیمار در این بیمارستان توسط متخصص جراح گوش و حلق و بینی، مورد عمل جراحی لوزه قرار گرفت که بنابر اظهارات شاکی و به دلیل سهل‌انگاری کادر درمانی در هنگام عمل، سینوس بیمار پاره و متعاقب آن مرگ مغزی و در نهایت مرگ رخ داد.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: