کد خبر: ۱۲۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 15
شفا آنلاین>سلامت>معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از ارائه فعالیت‌های مکمل ساعت‌ تربیت بدنی برای کاهش تمرین دانش‌آموزان خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص آمار کم تحرکی دانش‌آموزان گفت: طبق آخرین تحقیق در سال 90 – 91 انجام شد قریب به 21 درصد از دانش‌آموزان اضافه وزن داشته و یا چاق بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در زمانی مناسب نسبت به راه‌کارهای اصلاحی این مسئله اقدام کردیم عنوان کرد: با توجه به اینکه در هزاره سوم شرایط زندگی به گونه‌ای است که افراد تحرک کمتری دارند لذا باید ساماندهی فعالیت‌ها شیوه‌ای مبتنی بر افزایش اقدامات حرکتی را در پی داشته باشد.

حمیدی اظهار کرد: فعالیت‌های مکمل در کنار ساعت‌های درسی تربیت بدنی را جزء برنامه‌ها قرار دادیم چرا که دو ساعت درسی پاسخگوی نیاز‌های دانش‌آموزان نیست.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه فعالیت‌های مدرسه محورانه جزء اولویت‌های در نظر گرفته شده برای افزایش فعالیت‌های بدنی دانش‌آموزان به شمار می‌رود چرا که امکان فراهم آوردن فرصتی برای حضور قریب به 13 میلیون دانش‌آموز در خارج از مدرسه وجود ندارد.

حمیدی با اشاره به اینکه فعالیت‌های مکمل تربیت بدنی 4 و نیم میلیون دانش‌آموز تحت پوشش قرار داده است بیان کرد: کانون‌های درون مدرسه‌ای در شیفت دوم مدارس به عنوان فرصتی مناسب جهت بهره‌مندی دانش‌‌آموزان از برنامه‌های مکمل آموزش و پرورش است.

وی بیان کرد: چنانچه والدین به سلامت دنش‌آموزان توجه دارند برای جلوگیری از بیماری‌هایی همچون دیابت باید فعالیت‌های بدنی را جزء اولویت‌های کاری دانش‌آموزان قرار دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: باید تربیت متوازن بین فعالیت‌های حرکتی و آموزشی وجود داشته باشد و صرفا نگاه افراطی به فعالیت‌هایی آموزشی باعث آسیب‌ به سلامت دانش‌آموز می‌شود.
برچسب ها: سلامت ، دانش آموز ، وزن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: