کد خبر: ۱۲۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 16
شفا آنلاین>سلامت> تحقیقات جدید نشان می دهد سنگ بنای تغذیه مردم آمریکا در قرن بیستم متکی به صنایع قند و شکر بوده و از این راه کلاه بزرگی بر سر آنها رفته است.

به گزارش شفا آنلاین،صنایع قند و شکر آمریکا در دهه 50 و 60 میلادی همکاری گسترده ای با دانشمندان انجام می دادند تا نقش ساکاروز را در بروز بیماریهای قلبی و عروقی و سایر خطرات ناشی از تغذیه متکی بر مواد قندی کمرنگ جلوه دهند. این تنها بخشی از گزارش نگران کننده ای است که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو منتشر شده است .

این گزارش به واسط اهمیتی که دارد در ژورنال تخصصی JAMA Internal Medicine منتشر شده است.

جزئیات این گزارش نشان می دهد که فریب دادن مردم آمریکا در نشان دادن این دروغ که خوردن مواد قندی خطر چندانی برای سلامت آنها ندارد جریانی هماهنگ شده با یک انجمن تجاری موسوم به Sugar Research Foundation بوده تا از این طریق مصرف ساکاروز در بین مردم افزایش یابد.

فریب دادن مردم آمریکا در نشان دادن این دروغ که خوردن مواد قندی خطر چندانی برای سلامت آنها ندارد جریانی هماهنگ شده با یک انجمن تجاری بوده تا از این طریق مصرف ساکاروز در بین مردم افزایش یابد.

یافته جدید محققان نشان می دهد که در سال 1965 گزارشی منتشر شده بود که در آن به فاکتورهای مؤثر در داشتن رژیم غذایی کم چربی برای آمریکایی ها پرداخته شده بود.

بنیاد Sugar Research Foundation در آن زمان وجه قابل توجهی معادل 50 هزار دلار امروز به پیشبرد آن گزارش کمک کرده بود. آن گزارش تأکید می کرد که کلسترول و نه البته ساکاروز فاکتور اصلی در مطالعات مربوط به پیشگیری از بروز بیماریهای قلبی است.

در سال 1967 این گزارش منتشر شد اما هیچگاه به کمک مالی ارایه شده از سوی Sugar Research Foundation  اشاره ای نشد.

  • فریب دادن مردم آمریکا در نشان دادن این دروغ که خوردن مواد قندی خطر چندانی برای سلامت آنها ندارد جریانی هماهنگ شده با یک انجمن تجاری موسوم به Sugar Research Foundation بوده تا از این طریق مصرف ساکاروز در بین مردم افزایش یابد

عقیده بر این است که این گزارش گمراه کننده تأثیر زیادی بر اذهان مردم آمریکا داشته است به طوریکه آنها هیچگاه خطر مصرف مواد قندی را به درستی درک نکردند.

پس از ارایه ان گزارش بود که صنایع غذایی شروع به جایگزین کردن مواد چربی با مواد قندی کردند تا بدین ترتیب پول سرشاری به جیب زده باشند.

نکته جالب اینجا که بنیاد Sugar Research Foundation در سال 1954 چنین اعلام کرده بود: این تغییر به معنای آن است که مصرف مواد قندی در سبد غذایی خانواده ها تا یک سوم افزایش یافته و این روند تأثیر بسزایی بر سلامت مردم خواهد داشت.

حالا اما روشن شده که آن سیاستها چیزی جز گمراه کردن مردم آمریکا نبوده است زیرا اکنون مردم این کشور در مقایسه با بیش از سه دهه پیش، 30 درصد مواد قندی بیشتری استفاده می کنند. این بدان معناست که کودکان آمریکایی سه برابر بیشتر از میزانی که باید مواد قندی مصرف کنند از این مواد استفاده در غذاها و نوشیدنی هایشان می خورند.

برچسب ها: مواد قندی ، خطر ، سلامتی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: