کد خبر: ۱۲۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 15
مدیرعامل سازمان انتقال خون خبر داد؛
شفاآنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با گرامیداشت ۱۷ سپتامبر روز جهانی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی گفت: سازمان انتقال خون در تلاش است کشور را در زمینه سلول‌های بنیادی بی‌نیاز کند.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر علی اکبر پورفتح اله افزود: به همت دولت با اختصاص بیش از ۴۰ میلیارد تومان به پذیره نویسی سلول‌های بنیادی موفق به راه اندازی ۹ قطب استانی در کشور شده ایم و همه زیر ساخت‌ها را برای این مهم آماده کرده‌ایم.

وی با اشاره به هزینه سنگین تامین سلول های بنیادی در درمان بیماری ها برای خانواده های کم درآمد گفت: بهداشت و درمان متعلق به همه طبقات اجتماعی است و دولت تدبیر و امید با تخصیص بودجه به این مهم بار بزرگی از دوش بیماران و خانواده های بی بضاعت برداشته است.

پورفتح اله ادامه داد: سازمان انتقال خون می تواند با اختیار داشتن این منابع مالی، پذیره نویسی بیش از ۱۰۰ هزار اهداکننده سلول های بنیادی را انجام داده و بیش از نیمی از نیاز کشور را تامین کند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اهمیت تولید داروهای مشتق از پلاسما گفت: در تلاشیم میزان داروهای تولید شده از پلاسمای داخلی را افزایش دهیم و برای این کار در تلاشیم در همه مراکز استانی مرکز جامع اهدای خون راه اندازی کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: