کد خبر: ۱۲۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 14
شفا آنلاین>سلامت>سمپوزیوم علمی بین المللی «ژنتیک ایران و فرانسه» امروز با حضور جمعی از مسئولان وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی آغاز به کار کرد.

به گزارش شفا آنلاین، این سمپوزیوم دو روزه ، با هماهنگی اداره کل امور بین الملل وزارت بهداشت با مراکز معتبر علمی و تحقیقاتی کشور فرانسه ، پشتیبانی سفارت این کشور در ایران و به همت گروه آموزشی و مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی برگزار شده است.

حدود ۹۰ نفر از دانشمندان، محققان و مسئولان مراکز معتبر علمی و تحقیقاتی کشور فرانسه و جمهوری اسلامی ایران در این سمپوزیوم بین المللی شرکت دارند.

ارائه آخرین یافته های علم ژنتیک و کاربرد آن در پیشگیری و تشخیص بیماری ها و معلولیت ها از جمله اهداف  این سمینار علمی است که «بیماری های خونی، بیماری های ایمنی، بیماری های نادر ژنتیکی، بیماری های عضلانی و تکنیک های جدید در تشخیص بیماری های ژنتیکی و ژن درمانی» از جمله  مباحث مهم آن است.

در روز اول سمپوزیوم ، سخنرانی های دانشمندان ایرانی و فرانسوی در خصوص مباحث مختلف حوزه ژنتیک انجام می شود و در روز دوم نیز، جلسات با شرکت گروه های تخصصی مشترک دانشمندان دو کشور بصورت بحث و تبادل نظر علمی در زمینه موضوع های خاصی از حوزه ژنتیک و همچنین، برای تبادل تجربه ها و مهارت های علمی و تحقیقاتی برگزار خواهد شد.

در پایان سمپوزیوم نیز، دانشمندان و محققان علم ژنتیک دو کشور ایران و فرانسه ، نتیجه گیری و برنامه ریزی برای تحقیقات مشترک در جهت پیشگیری از بیماریها و معلولیت ها ، و در نهایت، ارتقای سطح سلامت جامعه را خواهند داشت.

دکتر محمدعلی محسنی بندپی معاون امور بین الملل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ارائه آخرین یافته های علم ژنتیک و کاربرد آن در پیشگیری و تشخیص بیماری ها و معلولیت ها را از جمله اهداف  این سمینار علمی بیان کرد.

وی اظهارداشت: مقدمات برقراری ارتباط  و همکاری های مشترک علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و مراکز تحقیقات پزشکی فرانسه ، ماهها پیش طی نشستی با حضور  مدیرکل امور بین الملل  وزارت بهداشت ، رییس انجمن همکاری های پزشکی ایران و فرانسه و مسئولان دانشگاه علوم بهزیستی در محل این دانشگاه ، فراهم شد.                           

محسنی افزود: برقراری همکاریهای مشترک علمی دانشگاه علوم بهزیستی و مراکز تحقیقات پزشکی فرانسه در پی سفر اخیر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشورمان به فرانسه و معرفی هریک از دانشگاههای علوم پزشکی کشور به عنوان مراکز نمونه تحقیقاتی در برخی از تخصص های پزشکی انجام شده است.

وی گفت: پتانسیل تخصصی و امکانات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به ویژه مرکز تحقیقات و گروه آموزشی ژنتیک و فعالیت های تشخیصی و تحقیقاتی مرکز، حضور دانشمندان برجسته و تمرکز بر موضوع های خاص مورد نیاز جامعه مانند ناتوانی ها ، بیماری های روانی ، سایکولوژی ، آلزایمر و سرطان ها سبب شد این سمپوزیوم با همکاری این مرکز برگزار شود.

معاون امور بین الملل دانشگاه علوم بهزیستی  به بیماری های ژنتیکی ، به عنوان علت ۵۰ درصد معلولیت ها و  به نقش ژنتیک در ابتلای انسان به بیماری ها اشاره کرد و افزود: دانشمندان ایرانی و فرانسوی با برگزاری این سمپوزیوم و تحقیقات مشترک ، تلاش می کنند تا به راهکارهای علمی این حوزه در جهت پیشگیری از بیماریها و معلولیت ها دست یابند.

برچسب ها: بهداشت ، علمی ، معتبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: