کد خبر: ۱۲۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 13
معتمدآریا:
شفاآنلاین>اجتماعی>فاطمه معتمد آریا، هنرمند نام آشنای کشورمان در جشن خانه سینما گفت: هنرمندان روح مردم را سالم می کنند و پزشکان جسم مردم را، دست از دشمنی ها برداریم و با مهر و عشق زندگی گنیم .
به گزارش شفا آنلاین : معتمد آریا با  اشاره  به مرگ زنده یاد  عباس کیارستمی گفت: درست است که ناراحت رفتن آقای کیارستمی هستیم. ما سینماگران روح جامعه را مداوا می‌کنیم و پزشکان جسم مردم را. همه ما اشتباه و مشکل داریم. سعی کنیم مشکل را حل کنیم تا کسی به دلیل اشکال پزشکی از بین نرود. سعی کنیم با مهر و عشق و دوستی زندگی کنیم. یادمان رفته می‌توانیم با هم حرف بزنیم. چرا مهر را از دل بیرون کرده‌ایم و دنبال معضل می‌گردیم‌ دنبال رفع اشکال باشیم. چیزی را که سال‌ها از ما دور کرده‌اند را خودمان به دست بیاورم با مهر و عشق همراه باشیم.» 

وی افزود: نباید در هر حادثه ای دنبال مقصر باشیم، باید  ریشه مشکل را  پیدا کنیم و آن  را  درمان کنیم ، با  به  دنبال  مقصر گشتن، مشکلی حل نمی شود.سلامت آنلاین

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
0
برای درک درست تر این موضوع و اتفاقات پیش رو، شاید بهتر باشد کمی به عقب برگردیم تا ببینیم تاریخ سرزمین ما چه جوابی برای این مسئله دارد؟!.. با نیم نگاهی اجمالی به سیر تاریخی کشورمان به این نکته خواهیم رسید که در هیچ برهه ای از تاریخ ایران عزیز، علم و هنر هرگز جدای از هم نبودند و بزرگان علم کشور در این سرزمین پهناور و خردپرور، همگی دستی در هنر داشته اند و نکته جالب تر اینکه در گذرگاه های حساس اتفاقات تاریخی کشورمان همیشه کمک کار و ممد رسان هم بوده اند.
شاید شنیده باشید که حافظ با سرودن یک عزل فی البدائه در مدح سمرقند و بخارا، جان خود و بسیاری از مردم شیراز را از دست تیمور لنگ نجات داده است.
و یا اینکه ابن سینا علاوه بر پزشک بودن، خود یکی از هنرمندان دوران خویش بوده است و در درک مفاهیم موسیقی و ادراک زیبایی های طبیعت، چیره دست و استاد بود و به عبارتی علاوه بر پزشکی، هنر پزشکی را هم به شاگردانش می آموخت. او هم یک پزشک بود و هم هنرمند و این نشان از قرابت و نزدیکی فکری این دو قشر تحسین شده و محبوب اجتماع به هم دارد.
این دو صنف هیچ گاه در طول تاریخ جدای از هم نبودند .سرمایه هایی که هیچ گاه و در هیچ زمانی از هم روی نگردانده اند و رسالتی جز خدمت به مردم سرزمینشان نداشتند.رسالتی مشترک که همیشه تاریخ آنها را در کنار هم و یار و یاور هم قرار داده است.
همان رسالتی که پیامبران خدا در طول اعصار گذشته برای آن هدف والا از طرف خداوند برای قوم های آن سرزمین مبعوث شدند.در میان آن اقوام، برخی کوشیدند که آنرا را از بین ببرند و بسیاری دیگر نیز به آن گرویدند و از آنها محافظت کردند. آنها این کار را کردند تا راه خود را به سمت نور و ایمان واقعی پیدا کنند. به واقع شاید نیاز باشد ما نیز همچون پیشینیانمان از این گوهر های ناب خداوندی مواظب کنیم، در حفظ و نگهداری آنها بکوشیم و تا جای ممکن از تفرقه افکنی و تشتت پرهیز کنیم.
آموزگار تاریخ در سیر تکاملی اجتماعی و فرهنگی ایران زمین به ما آموخته است که همیشه برکات صلح بهتر از خرابی های جنگ است و این با هر عقل سلیمی هم جور در می آید و به قول استاد سخن سعدی :
اگر پیل زوری وگر شیر چنگ
به نزدیک من صلح بهتر که جنگ
بهروز برومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
0
درود بسیار بربانو معتمدآریا:سخنان داهیانه ایشان بسیار شایسته و بایسته میباشد.امید که همه گروه های مردم با مهربانی با هم دوستی نمایند. من اندرز ایشان را بروی دیده گذاشته و خواهم گفت:
درخت دوستی بنشان که کام دل ببار آرد
نهال دشمنی برکن که رنح بیشمار آرد.
تندرستی این بانوی گرامی و همه هنرمندان را آرزو دارم
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
0
درود بر دکتر برومند و همچنین بانوی فرهیخته جامعه هنری معتمدآریا که بنده از هر دوی این بزرگان به عنوان وزنه های دو صنف تحسین شده اجتماعی یاد می کنم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: