کد خبر: ۱۲۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 12
شفا آنلاین>سلامت>معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور گفت:با کشت گیاهان دارویی و تولید محصولات فناور شعار اقتصاد مقاومتی محقق می شود.
به گزارش شفا آنلاین،کریمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور با اشاره به  توانمندی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه پیام نوراظهار داشت: دانش آموختگان پس از ورود به جامعه  باید ، خود منشاء ایجاد کاربوده که این هدف با گسترش برنامه های کار آفرینی  محقق می شود.

وی یاد آور شد: اولین مزرعه گیاهان دارویی به دست توانمند دانشجویان دانشگاه پیام نور در راستای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و شعار سال زیر کشت آزمایشی رفته است و این مزرعه فرصتی برای سرمایه گذاری بیشتر در زمینه استفاده از این گیاهان و کارآفرینی برای دانشجویان از طریق تاسیس شرکت های دانش بنیان است.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور عنوان کرد: گیاهان دارویی به لیمو، آویشن، نعنا، پونه، رزماری، کاکوتی، پنیرک، گزنه، گل سرخ، گل محمدی بوسیله گروه تحقیقاتی این دانشگاه امکان کشت آن در فضای شهری فراهم شده است.

وی گفت: کشور ایران سابقه ای طولانی و درخشان در مصرف گیاهان دارویی داشته و این مسئله با توجه به نوع خاک کشور می تواند سبب توسعه صادرات محصولات فناور و دانش بنیان شود.
برچسب ها: پژوهش ، فناوری ، گسترش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: