کد خبر: ۱۲۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 08
شفا آنلاین>اجتماعی> کشور ما کشوری حادثه‌خیز است و ماهی نیست که با چندین حادثه و بلای طبیعی مواجه نباشیم. در همه این حوادث، جمعیت هلال احمر با تمام توان در کنار مردم ایستاده است.
امدادگران و تمام کارکنان بخش ستاد و صف هلال‌احمر در تمام روزهای سال همت خود را وقف نجات جان هموطنان و بهبود زندگی آسیب‌دیدگان می‌کنند.

       اعتماد مردم و آرامش آن‌ها پس از دیدن آرم هلال‌احمر سرمایه‌ای است که این تلاش مجدانه به ارمغان آورده است؛ سرمایه‌ای که حاصل سال‌ها کار سخت و طاقت‌فرساست و ماندن در آن تنها با مدد از قوه عشق و ایمان ممکن است. این سرمایه را هرگز نمی‌توان با ارزش ریالی سنجید و در محاسبات آورد اما پایدارترین و عمیق‌ترین سرمایه‌ای است که یک سازمان می‌تواند برای خود انباشت کند. در هنگام بلا و مصیبت ممکن است میلیون‌ها تومان آن تاثیری را نداشته باشد که دستی که برای کمک به سویت دراز شده را با اعتماد بگیری.

       از همین روست که جمعیت هلال‌احمر به عنوان نهادی مردمی و متعلق به مردم، با تکیه بر نیروی خود آنان در مقام داوطلبانی بدون چشمداشت مالی، بار سنگین بلا را سبک می‌کند. هنگام بروز فاجعه، همین سرمایه عظیم اجتماعی است که به کمک ما می‌آید تا با اولین استمداد، خروش مهربانانه مردم، همه کاستی‌های ما را بپوشاند. کارکنان کم‌تعداد هلال‌احمر از بطن مردم‌اند، از اقشار مختلف اجتماعی آمده‌اند و داوطلب جمعیت هلال‌احمر بودن، هنوز که هنوز است اعتباری اجتماعی دارد.

       شهدای امدادگر جمعیت در هشت سال دفاع مقدس، همچنین بسیاری از عزیزانی که در راه کمک به مردم جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند، همه و همه آبروی این نهاد بین‌الملی است، آبرویی که تنها سرمایه قابل اتکا و آرزوی هر سازمانی است، آبرویی که با بودجه و آیین‌نامه و بخش‌نامه و دستورالعمل به دست نمی‌آید و پشتوانه آن، هزاران عملیات خاموش، مخلصانه و به دور از هیاهوست. همان‌طور که در تمامی این سال‌ها میزان دریافتی امدادگران جمعیت در حد هزینه ایاب و ذهاب بوده و دریافتی کارکنانش نیز از بسیاری از دستگاه‌ها کمتر است.

       این همه به این معنا نیست که خطایی نادیده گرفته شود و یا جرمی پنهان شود، بلکه تنها تذکری است برای پاسداشت سرمایه‌هایی اجتماعی و معنوی که در بحرانی‌ترین و سخت‌ترین روزهای مردم سرزمین‌مان دستگیرشان بوده‌اند، نه پولی خورده‌اند، نه قراردادی به ناحق بسته‌اند و نه سهمی از چیزی به جز برای امداد و نجات خواسته‌اند. سرمایه‌ای که آرم قرمز هلال از اعتماد و اطمینان مردم کسب کرده را باید همیشه سختگیرانه حفظ کرد و دائما قدردانش بود.

       به نظر می‌رسد بزرگترین وظیفه و رسالتی که بر دوش همه ما، چه در درون جمعیت هلال احمر و چه در بیرون از این مجموعه است، حفظ و ارتقای این سرمایه باشد؛ واضح است که در این میان مجازات برای کسانی که از این اعتماد و سرمایه سوءاستفاده کرده‌اند خود گامی برای حفظ این سرمایه خواهد بود.سپید
سیدحمید جمال‌الدینی
معاون آموزش، پژوهش و فناوری هلال‌احمر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: