کد خبر: ۱۲۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 05
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط با تهیه طومار میان هنرمندان و پزشکان گفت: ما هر دو گروه را به خرد جمعی و هم‌افزایی دعوت می‌کنیم و از طومار جمع کردن در این رابطه گله‌مندیم.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی در ارتباط با طوماری که پزشکان علیه داریوش مهرجویی تهیه کرده‌اند، اظهار داشت: اظهاراتی که برخی از هنرمندان در خصوص پزشکان می‌کنند، برخلاف تصور مردم، زیاد نیست. ما در جشنواره فیلم سلامت شاهد بودیم که رابطه خوبی بین هنرمندان، پزشکان و مردم وجود دارد.

وی افزود: وزارت بهداشت، هنرمندان و جامعه پزشکی را به استفاده از خردجمعی و هم‌افزایی دعوت می‌کند، همچنین ما از طومار جمع کردن در این خصوص گله‌مندیم، چرا که شدید شدن اختلاف فایده چندانی نخواهد داشت. 

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به توسعه نظارت بر بوفه‌های مدارس در سال تحصیلی جدید، گفت: ادامه انجام پایش سلامت برای دانش‌آموزان طبق روال قبل انجام می‌گیرد، همچنین نظارت وزارت بهداشت بر بوفه مدارس، بیشتر خواهد شد. 

حریرچی به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: ایران سومین عامل مرگ و میر در آن مربوط به تصادفات بوده، همچنین اولین عامل سال‌های از دست رفته عمر و نخستین عامل مرگ و میر در رده‌های سنی خاص همچون کودکان، تصادفات است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات قابل توجبهی جهت کاهش تصادفات انجام گرفته، افزود: تعداد مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی را از 28 هزار مرگ به 16 هزار مورد رسانده‌ایم، ولی هنوز جا دارد که اقدامات وسیع‌تری صورت گیرد. 

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هشتمین کشور از نظر مرگ و میر تصادفات هستیم، گفت: البته با وجود افزایش تعداد خودرو و جمعی از تصادفات رانندگی و مرگ و میر ناشی از آن کاهش یافته است. 

حریرچی اظهار کرد: طبق توافقنامه میان دو وزارتخانه، متعهد شده‌ایم که خانه‌های بهداشت را در ارتقای ایمنی حمل و نقل مشارکت دهیم، همچنین انجام آزمایشات رانندگان و روند سلامت شغلی آنها بازنگری شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: