کد خبر: ۱۲۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 05
شفا آنلاین>تغذیه> مردم اکثرا به اندازه کافی فیبر غذایی دریافت نمی‌کنند و مقدار مصرفی آنها از این ماده مغذی که می‌تواند کلسترول را پایین بیاورد، از یبوست جلوگیری کند و هضم غذا را بهبود بخشد، به‌طور متوسط نصف میزان مورد نیاز است.
به گزارش شفا آنلاین، اکثر غلات کامل (سبوس نگرفته) منابع عالی فیبر غذایی هستند. برای بهبود بخشیدن به این وضعیت باید از صبحانه آغاز کنید. باید به دنبال ذرت کامل یا آرد جو دو سر (بلغور جو) باشید که در هر پرس از آن 3 گرم یا بیشتر فیبر غذایی وجود دارد و باید به صبحانه میوه اضافه کنید تا از این طریق به هدف دریافت روزانه 38 گرم فیبر غذایی برای مردان و 25 گرم برای زنان دست یابید.

       هر نوع میوه تازه، غذای سبک یا سرپایی (اسنک) مفیدی است. اما در ارتباط با فیبر غذایی، تمام میوه‌ها یکسان نیستند. در یک گلابی بزرگ مقدار بسیار زیاد 9/9 گرم فیبر غذایی وجود دارد. دیگر میوه‌های پرفیبر غذایی شامل تمشک (4 گرم فیبر غذایی در هر نصف فنجان)، تمشک سیاه (4 گرم در هر نصف فنجان)، موز (4/2 گرم در هر موز)، و سیاه گیله (2 گرم در هر نصف فنجان) است. گلابی و سیب هم، اگر پوستشان کنده نشود، گزینه‌های پرفیبر غذایی هستند.

       به هنگام صرف ناهار از غلات استفاده کنید. ساندویچی که با نان تهیه شده (از غلات کامل) بخورید. یا بیسکویت شور تهیه‌شده از غلات کامل را به غذای خمیری مفید مورد علاقه خود بیفزایید و بخورید. غلات کامل شامل بذر کامل هستند، یعنی دارای سبوس بوده و در نتیجه تمام مواد مغذی موجود در بذر در آنها وجود دارد. در مطالعات به عمل آمده مشخص شده که در صورت اضافه‌کردن غلات کامل و دیگر مواد غذایی پرفیبر به رژیم غذایی، خطر بیماری قلبی و دیابت نوع 2 کاهش می‌یابد.

       سبزیجات پرفیبر غذایی شامل مغز کنگر فرنگی، نخود سبز، اسفناج، ذرت، بروکلی و سیب‌زمینی است. اما در تمام سبزیجات مقداری فیبر غذایی (از 1 تا 2 گرم در هر پرس نصف فنجانی از سبزی سروشده) وجود دارد. برای افزایش دادن سبزیجات دریافتی، به املت، ساندویچ، پاستا (مخلوط آرد و تخم‌مرغ و آب)، پیتزا و سوپ سبزیجات اضافه کنید. یا افزودن سبزیجات توجه‌برانگیز، مانند لبو و کرفس به سالاد یا دیگر وعده‌های غذایی را امتحان کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: