کد خبر: ۱۲۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 05
شفا آنلاین>سلامت>اکثر مردها بر این تصور هستند که تا پیش از پنجاه‌سالگی نیاز نیست که زیاد مراقب سلامتی خود باشند، اما این را باید گفت که هرچه زودتر به فکر ارتقا و حفظ سلامتی خود بیفتید با نتایج بهتری در سلامتی خود مواجه می‌شوید و کیفیت زندگی شما نیز بهبود می‌یابد
به گزارش شفا آنلاین، در این مقاله سعی داریم تا به ده مورد از مهم‌ترین توصیه‌های سلامتی مختص مردها اشاره‌کنیم تا مردها بتوانند با به‌کار بستن آن‌ها به ارتقا و حفظ سلامتی خود کمک کنند.

1. یک پزشک مناسب برای خود پیدا کنید
       پزشکی را انتخاب کنید که با او احساس راحتی می‌کنید. اگر با پزشک خود احساس راحتی کنید می‌توانید تمام جنبه‌های سلامتی همچون وضعیت روانی یا عملکرد جنسی خود را با او در میان بگذارید. به‌عبارت‌دیگر، علاوه بر ماهر بودن پزشک خود باید به این نکات نیز توجه کنید که آیا این پزشک مناسب شما است، آیا می‌توانید با او احساس راحتی کنید و آیا می‌توانید به‌خوبی با او ارتباط برقرار کنید؟

2. به این پزشک مناسب مراجعه کنید
       صرف داشتن یک احساس خوب به این معنا نیست که از سلامتی برخوردار هستید. چیزهایی همچون مدفوع سیاه‌رنگ، کاهش بینایی و درد قفسه سینه را نادیده نگیرید، اگرچه مردها تمایل بیشتری به نادیده گرفتن چنین چیزهایی دارند. به‌عبارت‌دیگر، در صورت مواجه‌شدن با علائم و نشانه‌های غیرمعمول به پزشک مناسب خود مراجعه کنید.

3. از وضعیت سلامتی‌تان آگاه باشید
       باید علائم نامعمول به وجود آمده در خود را نادیده نگیرید و همواره وضعیت سلامتی خود را بررسی کنید و از سلامتی خود آگاهی کامل داشته باشید. این امر به معنای خود تشخیصی نیست، بلکه می‌توانید برای تشخیص وجود علائم بیماری به متخصص مراجعه کنید.

4. تمرین‌های بدنی متنوع انجام دهید
       وقتی‌که همواره یک نوع تمرین بدنی را انجام می‌دهید بدن شما احساس راحتی می‌کند و دیگر هیچ فشاری به بدن شما وارد نمی‌شود. سعی کنید تمرین‌های متنوعی انجام دهید. برای مثال، می‌توانید ترکیبی از تمرین‌های هوازی، کششی و عضله‌ای را انجام دهید که مناسب سن شما هستند.

5. خواب را در اولویت قرار دهید
       خواب خوب و کافی شبانه از عوامل اساسی در حفظ سلامتی محسوب می‌شود. سعی کنید در طول شب حداقل هفت ساعت بخوابید. به‌طورکلی، خواب کافی چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. مردها فکر می‌کنند که از طریق تمرین یا هر چیز دیگری می‌توانند محرومیت از خواب را جبران کنند، اما چنین تفکری کاملا اشتباه و مضر است.

6. سلامت روانی خود را بررسی کنید
       سلامت روانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در مورد چند چیز خوب فکر کنید: آیا نوشیدنی الکلی زیاد می‌نوشید؟ یا آیا به علائم افسردگی یا اختلال دوقطبی در خود توجه می‌کنید؟ اگر سابقه خانوادگی بیماری ذهنی، خودکشی یا سوءمصرف مواد دارید، باید بیشتر مراقب وجود یا عدم وجود علائم یا نشانه‌های بیماری ذهنی یا روانی در خود باشید.

7. عملکرد جنسی خودتان را بررسی کنید
       زمانی که یک مرد استرس فراوانی دارد، خواب کافی ندارد یا نوشیدنی الکلی فراوانی می‌نوشد، عملکرد جنسی او کاهش می‌یابد. مشکل در نعوظ یکی از مواردی است که نشان‌دهنده سلامت کلی فرد است. اگر فردی در عملکرد جنسی خود دچار مشکل است می‌تواند با کنار گذاشتن عادت‌های ناسالم، انجام تمرین‌های بدنی، تغذیه مناسب و خواب کافی مشکل نعوظ یا عملکرد جنسی خود را برطرف کند.

8. تغذیه مناسب را رعایت کنید
       جذب مواد غذایی کافی یکی از عوامل اساسی برای حفظ سلامتی است. پس از خواب خوب و کافی اتخاذ یک رژیم غذایی سالم مهم‌ترین چیز در حفظ سلامتی است... توصیه می‌شود که تمرکز خود را روی مواد مغذی و نه کالری‌ها قرار دهید و غذاهای سالم متنوعی بخورید. با خوردن غذاهای محدود نمی‌توانید مواد مغذی کافی و مطلوب را جذب بدن خود کنید، بلکه باید غذاهای سالم متنوعی بخورید. به‌عبارت‌دیگر، برای بهره‌مندی از تاثیر مطلوب غذاها در حفظ سلامتی خود سعی کنید که غذاهای سالم متنوعی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

9. مراقب پروستات خود باشید
       وقتی‌که مسن‌تر می‌شوید یا وقتی‌که وارد مرحله پیری می‌شوید پروستات شما رشد می‌کند. در صورت رشد پروستات با علائمی همچون مشکلات ادراری مواجه می‌شوید. مردها می‌توانند با اتخاذ یک رژیم غذایی سالم و کم‌چربی احتمال رشد پروستات را کاهش دهند و درنتیجه از خطر سرطان پروستات بکاهند.

10. از زندگی خودتان لذت ببرید
       هر روز مشتاقانه منتظر انجام چیزی برای خود باشید. برای لذت بردن خود می‌توانید به یک آهنگ ملایم یا یک کتاب صوتی گوش دهید یا مدیتیشن یا یوگا تمرین کنید. علاوه بر این، برای لذت بردن از زندگی و تفریح منتظر تعطیلات نباشید، بلکه سعی کنید هر روز با انجام کارهای موردعلاقه خود باعث لذت و شادی خود شوید.
برچسب ها: توصیه ، سلامتی ، مردان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: