کد خبر: ۱۲۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 02
شفا آنلاین>سلامت>جامعه پزشکی >برگزیده جایزه ویژه دکتر کاظمی رویان گفت: فعالیت های پژوهشگاه رویان در علم سلول های بنیادی شگفت آور است و در آینده در زمینه تحقیقات با ایران همکاری می کند.
به گزارش شفا آنلاین،پروفسور هانس کلورس استاد ژنتیک مولکولی از هلند و برگزیده جایزه دکتر کاظمی اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که جایزه ویژه دکتر کاظمی را دریافت کرده ام و به آن افتخار می کنم. 

وی درباره فعالیت پژوهشی خود بیان کرد: تحقیق من درباره پیدا کردن نوعی سلول بنیادی روده ای در بافت های جنین انسانی و موش بود که بیانگر نوعی بیماری است و  براساس تحقیقات و تشخیص این نوع سلول بنیادی توانایی تجویز داروی خاص برای بیماری را پیدا کردیم که بیمار برای درمان نیازی به استفاده از داروهای دیگر ندارد.

برگزیده جایزه دکتر کاظمی تصریح کرد: در گذشته به دلیل اینکه ژن بیماری را شناسایی نکرده بودیم، داروها تاثیرمستقیم بر درمان نداشت، اما با دستیابی به سلول های بنیادی می توان به داروی مخصوص بیماری دست یافت و  به طور قطعی بیماری را درمان کرد . 

وی درباره جشنواره رویان گفت: با وجود اینکه برای اولین بار به ایران آمده اما پژوهشگاه رویان را از قبل می شناخته و مقالات پزشکی بسیاری از این پژوهشگاه که در مجلات معتبر علمی چاپ می شود را مطالعه کرده است. 

این پژوهشگر هلندی با اعلام اینکه از پژوهشگاه رویان در این سفر بازدید می کند، افزود: فعالیت های این پژوهشگاه شگفت انگیز است و در آینده با این مرکز فعالیت های گسترده ای را در بخش تحقیقات آغاز می کند.
برچسب ها: ژنتیک ، دکتر ، سلول بنیادی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: