کد خبر: ۱۲۱۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 02
شفا آنلاین>سلامت>رئیس اورژانس کشور، از آموزش نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر پیرحسین کولیوند در نشست با رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، با تاکید بر لزوم هم‌افزایی بین دو سازمان، آموزش‌های امدادگران جمعیت هلال احمر را از اولویت برنامه‌های اورژانس کشور عنوان کرد.

وی در پاسخ به درخواست رئیس سازمان امداد و نجات در زمینه ارائه مجوز به امدادگران هلال احمر در خصوص فوریت‌های پزشکی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به سانحه‌دیدگان، افزود: با توجه به مدارک تحصیلی مرتبط امدادگران(کاردانی و کارشناسی امداد و نجات، حوادث و بلایا و...) فرآیند آموزش‌های مرتبط با اورژانس با پروتکلی نوین برای امدادگران جمعیت هلال احمر تدوین و اجرا خواهد شد و پس از آن امدادگران هلال احمر نیز  مجوز فعالیت‌های فوریت پزشکی در سوانح را خواهند داشت.

کولیوند افزود: در حال حاضر مشکل بزرگی در زمینه تحویل مصدوم از سوی هلال احمر به بیمارستان‌ها وجود ندارد و این کار با اطلاع اورژانس صورت می‌گیرد، اما سعی داریم تمامی موانع در این مسیر را برداریم.

وی افزود: هلال احمر و اورژانس در خدمت مردم هستند و در این خدمت صادقانه هیچ تفاوتی بین این سازمان‌ها و رقابتی وجود ندارد.

رئیس اورژانس کشور اظهار کرد: هموطنان در عملیات اربعین امسال شاهد خدمات ارزنده این دو نهاد خواهند بود و تدابیر پیش‌بینی شده که از مرزهای شرق کشور تا شهرهای زیارتی کربلا و نجف با همکاری هلال احمر و اورژانس به روزترین خدمات به مردم و زائرین ارائه شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: