کد خبر: ۱۲۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 31
رئیس انجمن جراحان قلب و عروق کشوردرگفتگوباشفاآنلاین:
شفاآنلاین :رئیس انجمن جراحان قلب و عروق کشور گفت:برخی رسانه ها،با عملکرد نامطلوب شان باعث آسیب جدی به جایگاه پزشکان وبی اعتمادی بخشی از مردم به جامعه پزشکی شده اند.حال آنکه ما نباید نهادهای ارزشمند­مان را در جامعه ، بی ارزش کنیم؛چون این به هیچ عنوان به نفع جامعه ی ما نیست.

دکتر محمدعلی یوسف نیا، در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان ا ین مطلب گفت:برخی رسانه ها، باعث آسیب جدی به جایگاه پزشکان وبی اعتمادی بخشی از مردم به آنان شده اند.اما معتقدم هر مسئله ای قرار نیست رسانه ای شود .چراکه با این کار مردم دچار ذهنیتی می شوند که شاید آن ذهنیت درست نباشد؛ واین ذهنیت، هم روی خودشان وهم در اجتماع تأثیر نامطلوبی می گذارد.

وی افزود :وقتی قصور پزشکی اتفاق می افتد بررسی این قصور باید توسط خبرگان مربوطه بررسی شود.حال سوال اینستکه افراد عادی ورسانه ها چطورمی توانند درباره یک موضوع کاملا تخصصی قضاوت کنند.ضمن اینکه عقلا معتقدند قضاوت در بهترین حالتش هم صد درصد درست نیست.وقضاوت با حقیقت بسیار متفاوت است. شما می توانید درمورد هر چیزی قضاوت کنید؛ ولی آن قضاوت درذهن شماست و باحقیقت متفاوت است.

جراح قلب و عروق تصریح کرد :هر نهادی ارزش خودش را باید داشته باشد. مسائلی که در هر حوزه اتفاق می افتد، باید در جایگاه خودش بررسی شود. مسائل مربوط به قصورات پزشکی هم باید در دادگاه های نظام پزشکی و ازسوی کارشناسان مربوطه و در مجاری مربوط به خود، بدون اینکه رسانه ای شود بررسی شود.

یوسف نیا درادامه یادآورشد: در کشورهای غربی وپیشرفته دنیا روال رسیدگی به پرونده های پزشکی به این صورت است که مسائل در مجاری خود بدون اینکه رسانه ای شوند بررسی می شوند.به عنوان نمونه رئیس جمهور بلژیک در فرانسه عمل شد ودر همان اتاق عمل فوت کرد وکسی به آن پزشک کوچک ترین اهانتی نکرد و مسایل در مجاری قانونی پیگیری شد.

به گفته ریئس انجمن جراحان قلب ایران اظهارداشت: مردم نمی توانند و نباید درحوزه مسایلی که تخصص ندارند وارد شوند و آن می شود قضاوت صرف . به هر جهت ما نباید نهادهای ارزشمندمان را در جامعه بی ارزش کنیم چون این به نفع جامعه ما نیست. هر نهادی باید ارزش خود را داشته باشد تا تأثیر گذار باشد.پزشکی هم یک نهاد است که به بشریت کمک و خدمت می کند .ضمن اینکه سوال اینجاست که کدام پزشک می خواهد بیمارش جانش را از دست بدهد؟

وی گفت :یک روزی در این مملکت مردم به خاطرابتلا به بیماری های کوچک جانشان را از دست می دادند، اما حالا این همه کار و خدمت رسانی می شود پس باید تمام این ها را دید و توجه کرد.ضمن اینکه ازتخریب پزشک وجامعه پزشکی چه کسی سود می برد؟!

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شب دراز است و
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
1
جدا از عملکرد خوب شفاآنلاین
در برخی از سایت های غیر پزشکی در قسمت بالای قسمت نظرات نوشته شده که از درج هر گونه مطلب حاوی توهین یا افترا خودداری میشود و این نظرات را چاپ نمیکنیم ولی وقتی بحث پزشکی و پزشکان وسط می آید متاسفانه کم نیست که نظراتی چاپ میشوند که نه تنها توهین بلکه گاها به وضوح افترا و تمسخر پزشکان است و هیچ برخوردی نمیشود جالب تر وتاسف بارتر آنکه اگر نظری در حمایت از پزشکان داده شود در مواردی حتی چاپ نمیشود!
آیا تعریف توهین وافترا تغییر کرده است!؟
باید به این کسانی که این کارها رو میکنند گفت که:
مزرع سبز فلک دیدم و داس مه نو
یادم از کشته خویش آمد و هنگام درو
علم بر دو قسم است
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
0
0
نمی خواهم مقایسه کنم ولی بعضی اوقات یاد یک داستان می افتم
در مورد کسی که به دهی وارد شد
سگ ها به دنبال او افتادند
دست برد سنگی بردارد دید که سنگ ها به زمین چسبیده اند
با خود گفت عجب وضعیست سنگ را بسته و سگ را هشته اند
علم بر دو قسم است که
علم ابدان یک قسم آن است
پزشکان هر چند خطا کنند باز پزشک اند و عالم
و احترام عالم در همه حال عقلانی است چه رسد به اینکه خیلی زمان ها قبل اثبات خطا( دقت کنید قبل اثبات خطا) توهین و افترا و تمسخر میکنیم!
ما حتی بعد اثبات خطا هم حق توهین نداریم ولی خوب شاید برخی ها فکر میکنند این یعنی تبعیض! و اعتقاد دارند که همه اقشار از جمله پزشکان باید مسخره شوند!؟
و اصلا برخی فکر میکنند تمسخر و متلک پرانی و حتی فحش کار خیر است!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: