کد خبر: ۱۲۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 30
شفاآنلاین>سلامت>نمایندگان مجلس شورای اسلامی احمد همتی و همایون یوسفی را به عنوان ناظران مجلس در شورای عالی نظام پزشکی انتخاب کردند.
به گزارش شفاآنلاین : در جلسه علنی روز سه شنبه احمد همتی نماینده مردم مشکین شهر با 151 رای و همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس با 149 رأی از مجموع 177 رأی اخذ شده به عنوان اعضای ناظر مجلس در شورای عالی نظام پزشکی انتخاب شدند.
براساس ماده 8 قانون نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران اعضاء این شورای عالی عبارتند از:
الف- بیست و پنج نفر از کادر پزشکی به ترتیب : سیزده نفر پزشک ، سه نفر دندانپزشک ، سه نفر دکترای داروساز، دو نفر دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ، دو نفر کارشناس مامائی ، دو نفر از سایر لیسانسیه های پروانه دار گروه پزشکی .
ب - دونفر از اعضاء کمیسیون بهداشت و درمان به معرفی کمیسیون بهداشت و درمان و انتخاب مجلس شورای اسلامی (به عنوان ناظر) و یک نفر از کادر پزشکی به انتخاب وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور.
تبصره 1 - مجمع عمومی یک سال قبل از انتخابات نسبت به اضافه کرده و ترکیب و تعداد اعضاء شورای عالی (موضوع بند (الف ) این ماده ) مطابق با
پیشنهاد شورای عالی تصمیم گیری خواهد کرد.
تبصره 2 - جلسات شورای عالی نظام پزشکی که حداقل هر سه ماه یکبار تشکیل می شود با حضور دوسوم اعضاء شورا رسمی است و تصمیمات متخذه با اکثریت آراء معتبر بوده و برای واحدهای ذی ربط لازم الاجرا است .
تبصره 3 - وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و معاونین شان و نیز افرادی که از طرف وزیر تعیین می شوند می توانند در تمام جلسات شورای عالی و هیأت مدیره نظام پزشکی با حق اظهارنظر و بدون حق رأی شرکت کنند.
تبصره 4 - شورای عالی نظام پزشکی دارای یک رئیس ، دو نایب رئیس و یک دبیر خواهد بود که از بین اعضاء شورا با رأی اکثریت نسبی اعضاء رسمی شورا برای مدت دو سال انتخاب می گردند.
تبصره 5 - دبیر شورای عالی مسؤول تشکیل جلسات و اداره دبیرخانه شورا خواهد بود. اداره جلسات شورا به عهده رئیس یا نایب رئیس شورا خواهد بود.
تبصره 6 - کلیه اعضاء انتخابی شورای عالی می بایست در انتخابات هیأت مدیره شهرستانها شرکت و انتخاب شده باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: