کد خبر: ۱۲۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۱ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 31
شفا آنلاینم>حوادث پزشکی>پژوهشگران با استفاده از نوعی باکتری مغناطیسی و میدان مغناطیسی بسیار ضعیف، موفق به نابودی تومورهای سرطانی شدند
به گزارش شفا آنلاین،. افزایش دقت و کاهش عوارض جانبی این روش با روش‌های کنونی قابل قیاس نیست. درمان تومور بسیار دشوار است زیرا سوخت و ساز و میزان اکسیژن سلول‌های قسمت خارجی و داخلی تومور کاملا متفاوت است و همین امر درمان را با مشکل مواجه می‌کند. محققان دانشگاه مک گیل و پلی‌تکنیک در کانادا برای حل این مشکل، از باکتری‌های مغناطیسی استفاده کردند. این باکتری‌ها به راحتی توسط یک میدان مغناطیسی ضعیف هدایت شده و به محل تومور می‌رسند و دارورسانی می‌کنند.

یکی دیگر از مزیت‌های باکتری‌های مغناطیسی این است که این باکتری‌ها تمایل دارند به سمت مکان‌های فاقد اکسیژن مهاجرت کنند و هسته تومور دقیقا جایی است که در آن غلظت اکسیژن کم است. میدان مغناطیسی مورد نیاز برای حرکت ارتش نانوربات‌های باکتریایی بسیارضعیف بوده و هیچ صدمه‌ای به بدن وارد نمی‌کند. آزمایش‌های اولیه این روش در موش‌ها کاملا موفقیت‌آمیز بوده و داروی سرطان به محل مورد نظر انتقال داده شده است. این روش بسیار کارآمدتر از سایر روش‌های دارورسانی در درمان تومور است. عوارض جانبی آن بسیار کمتر از شیمی درمانی است و بافت سالم آسیب نمی‌بیند. استفاده از این روش در انسان، نیازمند مطالعه و بررسی بیشتر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: