کد خبر: ۱۲۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 29
رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد:
شفاآنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با کمک وزارت بهداشت در حال تدوین توافق‌نامه‌ای هستیم که هزار نفر نیرو در حوزه نظارت بر غذا، دارو، تجهیزات پزشکی،‌آرایشی بهداشتی اضافه کنیم.

به گزارش شفا آنلاین : رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو، در ارتباط با کیفیت خدمات ارائه شده در داروخانه‌ها، گفت: داروخانه‌دارها یک قشر مظلوم هستند و اقتصاد داروخانه و درآمد آن به گونه‌ای تنظیم شده است که برخی از آنها گردش مالی مناسبی ندارند.

وی ادامه داد: البته داروخانه‌هایی که در شهرهای بزرگ با گردش مالی مناسب و درآمد بالا مشغول به فعالیت هستند، خدمات بهتری نیز به مشتری‌ها ارائه خواهند داد. البته باید به جایی برسیم که درآمد داروخانه نسبت به خدمات ارائه شده تنظیم شود و نه فروش دارو.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: تا زمانی که تعرفه‌ خدمات دارویی تا این حد پایین است نمی‌توانیم انتظار بیشتری از کیفیت خدمات ارائه شده در داروخانه‌ها داشته باشیم و البته داروساز‌ها علیرغم این مشکلات در حال ارائه خدماتی مناسب به مردم هستند. 

دیناروند درباره 90 درصد یونیت‌های دندانپزشک موجود  در بازار که ساکشن‌های آنها آبی است و مصرف بسیار بالایی دارد، گفت: انتظار ما از تولیدکنندگان این است که اصلاحات لازم را بر روی یونیت‌های دندانپزشکی انجام دهد و بتواند با طراحی و وارد کردن تکنولوژی‌های جدید از هدررفت میلیون‌ها مترمکعب آب در دندانپزشکی‌ها جلوگیری کند. همچنین یونیت‌های قاچاق و غیراستاندارد نیز که در بازار موجود است باید جمع‌آوری شود.

وی در خصوص افزایش نظارت بر واحدهای عرضه محصولات سلامت‌محور در سطح کشور، گفت: قرار است بخشی از وظایف نظارتی سازمان غذا و دارو به خصوص در حوزه عرضه و قیمت‌گذاری کالاهای سلامت‌محور به دانشگاه‌ها واگذار شود و با تغییر در چارت دانشگاه‌های علوم پزشکی بتوانیم بازرسانی را جذب کنیم که این امر باعث تقویت و نظارت بر واحدهای صنفی خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر در کل کشور در حدود 1500 بازرس داریم که مربوط به تمامی واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی، تجهیزات پزشکی، دارو و مکمل‌های غذایی است که البته سهم حوزه تجهیزات پزشکی از این تعداد بسیار ناچیز است. در وزارتخانه در حال تدوین توافق‌نامه‌ای هستیم که هزار نفر نیرو در حوزه نظارتی، غذا، دارو، تجهیزات پزشکی،‌آرایشی بهداشتی اضافه کنیم که این امر در راستای ناامنی برای متخلفان و قاچاقچیان محصولات سلامت‌محور است.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: