کد خبر: ۱۲۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 25
وزیر بهداشت:
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در صورتیکه در گرداب تحولات سیاسی قرار نگیرد موقعیت ویژه ای در زمینه توریسم سلامت و ارتقای آموزش عالی در کشورهای همجوار دارد.
به گزارش شفاآنلاین : دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی چهارشنبه شب در نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: این دانشگاه با ارتقا آموزش از راه دور و توسعه آن در کشورهای پاکستان و افغانستان پتانسیل های خوبی در حوزه تربیت نیروی انسانی دارد و شایسته است آموزش عالی در این منطقه توسعه یابد.
ایران در حوزه خراسان جنوبی 465کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خوشبختانه در مسیر خوبی قرار گرفته است، افزود: با توجه به استعداد ذاتی که خراسان جنوبی در خصوص طب سنتی، گیاهان دارویی و غیره دارد امید است با راه اندازی سلامتکده طب سنتی در بیرجند شاهد رشد و بالندگی این دانشگاه در سال های آتی باشیم.
سلامتکده طب سنتی بیرجند چهارشنبه شب با حضور وزیر بهداشت و تعدادی از مقام های محلی باصرف یک میلیارد ریال اعتبار در محل امامزادگان باقریه(س) بیرجند راه اندازی شد.
وی با بیان اینکه کسب موفقیت در گرو حمایت از عالمان و دانشمندان است، افزود: انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با قدمت طولانی خود روند فعلی را ادامه دهد تا در کمتر از 15 سال آینده در زمینه پزشکی به ظرفیت های جهانی دست یابد.
وی یادآور شد: دولت و مجلس باید حمایت از عالمان و عالم پروران را در صدر برنامه های خود قرار دهد هر چند تاکنون حمایت های خوبی در این زمینه توسط دولت و مجلس صورت گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند نیز به اقدامات انجام شده توسط این دانشگاه در استان اشاره کرد و افزود: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی در حوزه بهداشتی و درمانی استان انجام شده است.
دکتر کاظم قائمی صدور مجوز شش رشته جدید تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند را یکی از این اقدامات ذکر کرد و گفت: رشته های کارشناسی ارشد ایمونولوژی پزشکی و ارشد پرستاری اورژانس، کارشناسی ناپیوسته هوشبری و ناپیوسته علوم آزمایشگاهی، کاردانی بهداشت دهان در شهرهای ییرجند و قاین و کاردانی بهداشت مبارزه با بیماریها از جمله رشته های جدید است.
وی یادآور شد: تعمیر و بهسازی 214 خانه بهداشت و 80 مرکز بهداشتی درمانی، راه اندازی اورژانس هوایی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند، صدور مجوز برای ایجاد دانشکده داروسازی، راه اندازی پنجمین دستگاه جراحی استریوتاکسی مغز در بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند و راه اندازی نخستین کارگاه آموزشی از راه دور جراحی مغز و اعصاب برای دانشجویان افغانستان از دیگر فعالیت های انجام شده در این مدت بوده است.
وزیر بهداشت بعد از ظهر چهارشنبه وارد بیرجند شد و بلافاصله به قاین رفت و از بیمارستان شهدای این شهر و اروژانس در دست ساخت و مرکز بهداشتی و درمانی آریانشهر بازدید کرد.
چهارشنبه شب با حضور دکتر هاشمی طرح توسعه اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با حضور وی به بهره برداری رسید، در اجرای این طرح 45میلیارد ریال هزینه شده است.
دکتر قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه از مراکز درمانی خوسف، طبس، بشرویه و سرایان و فردوس خراسان جنوبی بازدید می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: