کد خبر: ۱۲۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 23
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه درآمد پزشکان باید حساب و کتاب داشته باشد، گفت: همه جای دنیا فردی که درآمد بیشتری دارد مالیات بیشتری پرداخت می کند.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر حسینعلی شهریاری درباره تعیین سقف درآمدی برای پزشکان، افزود: عنوان سقف را نباید به کار برد باید اخذ مالیات را به سمتی سوق داد تا هرچه درآمد بیشتر باشد مالیات بیشتری نیز از افراد اخذ شود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد نباید درآمد پزشکان بی‌حساب و کتاب باشد؛ در همه جای دنیا افرادی که درآمد بیشتری دارند باید مالیات بیشتری نیز پرداخت کنند درحالی که ما در ایران این سیستم را نداریم.

شهریاری با انتقاد از اینکه درآمدهای برخی اقشار در جامعه شفاف نیست به همین جهت سازمان امور مالیاتی نیز قادر به اخذ مالیات نیست، تصریح کرد: باید نسبت به این موضوع برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد تا با شفافیت درآمدها بتوان میزان اخذ مالیات را مشخص کرد.

وی یادآور شد: علاوه بر تعیین مالیات، می توان راهکارهای دیگری نیز برای حساب و کتاب درآمد پزشکان در نظر گرفت؛ اینکه بر اساس چه ساعت کاری فعالیت دارند یا اینکه یک پزشک متخصص، نسبت به رشته تخصصی اش در یک ساعت چه تعداد بیمار را ویزیت می کند، اگر چنین مواردی رعایت شود می‌تواند در شفافیت مالی پزشکان تاثیرگذار باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: از سوی دیگر تعداد عمل جراحی یک پزشک و توزیع عادلانه عمل‌ها بین پزشکانی که در سیستم فعال هستند می‌تواند جایگزین خوبی برای تعیین سقف درآمدی پزشکان باشد که البته همه این موارد نیازمند نظارت است، موضوعی که اگر به طور جدی صورت گیرد به طور حتم درآمدهای نجومی نخواهیم داشت.

برچسب ها: مالیات ، پزشک ، سقف درآمد
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
1
0
زیر میزی میگیرن و مالیات نمی دن
کفر نعمت از کفت بیرون کند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
0
لطفا یک مقایسه ای بین تعرفه پزشکی در ایران با افغانستان(نمیگم اروپا یا سائر جاها!) یا پاکستان بکنید
سپس ببینید اولا طبابت در ایران قویتره یا این کشورها
دوم تعرفه ما بالاتره یا این کشورها
در جائی خوندم که رزیدنت ها در کشور پاکستان ماهی 2تا3 هزار دلار(6 تا 9 ملیون تومان) میگیریند اینجا حدود 1 ملیون تومانه! جای دیگری تعرفه پزشک عمومی! 15 دلار گفته شده بود(45000 تومان حدودا) اینجا حدود 20 هزار تومانه.
بعد ببینید که وضع پزشکی ایران کجا افغانستان و پاکستان کجا.
کمی بی غرض و منصف باشیم.
شکر نعمت نعمتت افزون کند
کفر نعمت از کفت بیرون کند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: