کد خبر: ۱۲۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 20
شفا آنلاین>سلامت>در مطالعات دیگری تاثیر ویروس زیکا بر حافظه بلند مدت و یا خطر ابتلا به افسردگی نیز بررسی شد آزمایشات نشان داد زیکا در طولانی مدت اثرات مخربی بر حافظه دارد.سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند
به گزارش شفا آنلاین،از ایندیپندنت؛پشه آئدس اجیپتی ویروس زیکا را به انسان انتقال می دهد و زمانی که این ویروس وارد بدن می شود به مغز بزرگسالان آسیب های پایداری وارد می کند.

مطالعات جدید نشان می دهد این ویروس نه تنها در دوران بارداری خطرناک به شمار می رود بلکه در دوران بزرگسالی بیماری هایی چون آلزایمر افراد را نیز تهدید می کند.

در درجه نخست عفونت ناشی از زیکا آسیب مغزی میکروسفالی را در نوزادان ایجاد می کند که این یک هشدار برای زنان باردار است.اما یافته های جدید حاکی از آن است که تاثیر عفونت زیکا در بزرگسالان در آینده ای نه چندان دور خطرات جدی تری را به جامعه جهانی تحمیل می کند.

دانشمندان با مطالعه روی موش ها دریافتند با گذشت زمان وقتی ویروس زیکا در بدن باقی می ماند حملات تدریجی به سلول ها داشته و باعث انقباض مغز و اختلالات عمده در فرآیند شناختی می شود.همچنین با حمله به سلول های مغزی قسمت هایی از مغز که مربوط به یادگیری و حافظه است را نیز از بین می برد.

از سوی دیگر افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و مستعد ابتلا به عفونت هستند بیشتر در معرض ویروس زیکا و بیماری های احتمالی قرار دارند از  این رو افرادی که بدن و جسم مقاومی ندارند نمی توانند در برابر این حملات مقاومت نشان دهند و همین موضوع باعث شیوع بیماری های گسترده ای می شود که ریشه در ویروس زیکا دارد.

در مطالعات دیگری تاثیر ویروس زیکا بر حافظه بلند مدت و یا خطر ابتلا به افسردگی نیز بررسی شد آزمایشات نشان داد زیکا در طولانی مدت اثرات مخربی بر حافظه دارد.سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند ویروس زیکا نه تنها برای زنان باردار بلکه برای تمام گروه های سنی خطراتی را در پی دارد.آستان
برچسب ها: ویروس ، زیکا ، آلزایمر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: