کد خبر: ۱۲۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 20
شفا آنلاین>سلامت>چربی و سبوم بیش از حد در پوست آکنه های شدیدتری را ایجاد می کند و اختلالات پوستی را افزایش می دهد .یک راه مشترک برای درمان اختلالات پوستی کنترل سبوم یا ترشح چربی پوست است.
به گزارش شفا آنلاین، مطالعات نشان می دهد سبوم یک ترشح پوستی است که علاوه بر چرب شدن پوست باعث ایجاد جوشدانه می شود.حتی متخصصان بر این باورند که سبوم باعث بروز آکنه می شود.

محققان آکادمی درماتولوژی آمریکا در مقالات اخیر منتشر شده ارتباط سبوم با ایجاد آکنه را ثابت کردند.لیپیدها یا همان چربی در سبوم بسیار پیچیده و منحصر به فرد است و برخی از آنها نسبت به دیگر مواد چرب در بدن دارای گونه های متفاوتی هستند و تجزیه و تحلیل محققان نشان داد همین پیچیدگی در چربی پوست باعث اختلالات پوستی مانند آکنه می شود.

چربی و سبوم بیش از حد در پوست آکنه های شدیدتری را ایجاد می کند و اختلالات پوستی را افزایش می دهد .

ایجاد آکنه و جوش در افراد مختلف است در برخی نوجوانان آکنه به شکل سر سفید یا سرسیاه ایجاد می شود. اما در برخی افراد به شکل پاپول یا پوسچول ایجاد می شود در این حالت پس از چند روز وقتی که گلوبول های سفید به سطح پوست راه پیدا می کند برجستگی سفید رنگی ایجاد می شود که حاوی چرک است این ضایعات دردناک چرکی را پوسچول می نامند.

بنابراین اهداف دارویی برای درمان آکنه و جوش در افراد مختلف است اما یک راه مشترک برای درمان اختلالات پوستی کنترل سبوم یا ترشح چربی پوست است.آستان
برچسب ها: پوست ، متخصصان ، جوش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: