کد خبر: ۱۱۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 19
شفا آنلاین>سلامت>رییس سازمان نظام پزشکی گفت: در حال تدارک نامه‌ای در خصوص مطالبات دستیاران پزشکی و ارسال آن به کمیسیون بهداشت و درمان هستیم.
به گزارش شفا آنلاین،زالی رییس سازمان نظام پزشکی با اشاره به وضعیت نا به سامان دستیاران پزشکی گفت: رزیدنت‌ها از پرکارترین و آسیب پذیرترین گروه‌های پزشکی هستند.

وی افزود: دستیاران آزمون‌های سالیانه و به تبع آن زمان‌های زیادی را برای مطالعه صرف می‌کنند، همچنین کشیک‌های متمادی دارند و سریعتر فرسودگی شغلی را تجربه می‌کنند، از طرفی بیشتر بیمارستان‎ها به علت مشکلات اقتصادی قادر به پرداخت اضافه کاری به دستیاران نیستند.

زالی با اشاره به حقوق 900 هزار تومانی رزیدنت‌های مجرد، بیان کرد: تلاش کردیم با اصلاح کتاب ارزش گذاری نسبی، 20 درصدی که برای کمک جراح در نظر گرفته شده، از سوی سازمان‌های بیمه‌گر به رزیدنت‌هایی با سابقه دستیاری سه سال به بالا تعلق گیرد یا حداقل از آن سهمی داشته باشند.

رییس سازمان نظام پزشکی از تنظیم نامه‌ای برای طرح موضوع در مجلس خبر داد و گفت: در حال تدارک نامه و ارسال آن به کمیسیون بهداشت و درمان هستیم که اگر رسیدگی به مطالبات دستیاران در دستور کار قرار گیرد، با نماینده آنها از سراسر کشور جلسه‌ای برگزار کرده و با پروتکل‌های پیشنهادی، موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان وجود 10 هزار رزیدنت در کشور، اظهار داشت: برخلاف کشورهای دیگر، رزیدنت‌ها در ایران با مشکلات رفاهی، حقوقی و مالی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کشیک های مکرر و پشت سرهم 24 ساعته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
0
0
از مهم ترین موارد این است که تعداد کشیک های 24 ساعته اصلا سقف ندارد بلکه کف دارد!
یعنی گفته شده کف 10 12 شب درماه 24 ساعته
ولی سقف معلوم نیست شاید حتی به 25 شب در ماه
یعنی احتمال 25 روز نخوابیدن پشت سرهم و شاید احتمال مرگ به علت ایست قلب!حتی اگر هم مردن در کار نباشد احتمال خطا بینهایت بالا میرود.
برخی جاها اصطلاح کشیک اضافه به عنوان تنبیه هم دیده شده!
در حالیکه در اکثر مراکز پیشرفته(حتی غیر پیشرفته!)سقفی گذاشته شده مثلا در برخی جاها 5 روز برخی 7 روز.ولی الان متاسفانه کف اون معلومه!
هم سقف برای کشیک ها هم سقف برای کار کردن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: