کد خبر: ۱۱۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 18
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر به استان کرمان از مراکز درمانی شهرستان بردسیر بازدید کرد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه از مرکز جامع سلامت روان پاسدار شهید علیرضا یاوری و بیمارستان قائم بردسیر در 65 کیلومتری کرمان بازدید کرد.
رئیس شبکه و مرکز بهداشت شهرستان بردسیر در این بازدید گفت: طرح جامع سلامت روان در کشور به صورت پایلوت در شهرستان های بردسیر کرمان، قوچان خراسان شمالی و اسکو آذربایجان غربی در حال اجراست.
حبیب الله برهانی افزود: این طرح از اسفند سال گذشته در شهرستان بردسیر با بازسازی و تجهیز بخش سلامت روان و ارائه خدمات به بیماران مبتلا به اختلالات روانی به صورت سرپایی آغاز شد.
وی بیان کرد: بخش اعصاب و روان بیمارستان بردسیر با 10 تخت بستری سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.
برهانی گفت: 170 بیمار از زمان اجرای طرح جامع سلامت روان در بردسیر به صورت پایلوت شناسایی و با تشکیل پرونده زیر نظر روانپزشک، خدمات دارویی، درمانی و مشاوره ای دریافت می کنند.
وی اظهار کرد: جمعیت 15 تا 64 سال شهر بردسیر توسط مراقبان سلامت، بیمار یابی و موارد مثبت ابتدا به مرکز سلامت جامع و بعد از آن به سلامت روان ارجاع داده می شوند.
رئیس شبکه و مرکز بهداشت شهرستان بردسیر افزود: در این طرح کار مشاوره ای، ویزیت خدمات ترخیص پس از بستری، مشاوره فردی و پیگیری تلفنی توسط مشاروان روان انجام می شود.
استاندار کرمان، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان در بازدید وزیر بهداشت از مراکز درمانی این شهرستان حضور داشتند.
بردسیر با 75 هزار نفر جمعیت یک بیمارستان، 8 مرکز بهداشتی درمانی و 6 پایگاه سلامت شهری دارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر چهارشنبه برای بررسی طرح ها و برنامه های دانشگاه های علوم پزشکی بم، کرمان و جیرفت وارد این استان شد و دیشب در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان شرکت کرد.
تفاهم نامه ساخت بیمارستان 700 تختخوابی شفا نیز صبح امروز (پنجشنبه) با حضور وزیر بهداشت و استاندار کرمان در مرکز استان امضا و همزمان عملیات اجرایی آن آغاز شد.
دکتر قاضی زاه هاشمی امروز به شهرستان های بردسیر، سیرجان، ارزوئیه، بافت، رابر و در ادامه به جیرفت در جنوب استان کرمان سفر می کند.
استان پهناور کرمان چهار دانشگاه علوم پزشکی دارد.
برچسب ها: سلامت ، بیمارستان ، بازدید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: