کد خبر: ۱۱۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 18
شفا آنلاین>حوادث پزشکی> محققان با استفاده از مدل‌های ریاضی، زیرگروهی را از سلول‌های بنیادی مزانشیمال انسانی شبیه‌سازی کرده‌اند که برای ترمیم قلب صدمه دیده موثر هستند و خطر مرتبط با این نوع درمان را به حداقل میزان خود می‌رساند.
به گزارش شفا آنلاین،  این مطالعه نویدبخش پیشرفت در استراتژی‌های جدید برای ترمیم و بازسازی عضله قلب است و می‌تواند درمان‌های سلول‌های بنیادی را برای بیماران مبتلا به حمله قلبی ارتقا دهد. امروزه استفاده از سلول‌های ایمنی مزانشیمال انسانی برای ترمیم و بازسازی عضله قلب مورد توجه است، اما در کارآزمایی‌های بالینی مزایای این روش درمانی در حد متوسط و گذرا است.

در این مطالعه، محققان مدرسه پزشکی مونت سینایی آمریکا، با استفاده از مدل‌های ریاضی، توانستند واکنش‌های الکتریکی را میان این سلو‌ل‌های بنیادی و سلول‌های قلبی شبیه‌سازی کرده تا به عوارض جانبی احتمالی پی ببرند، همچنین به دنبال روش‌های جدید برای کاهش خطرات بالقوه این درمان باشند. شبیه‌سازی‌های کامپیوتری آنها نشان داد یک خانواده از سلول‌های بنیادی مزانشیمال انسانی می‌تواند اختلالات را در سطح فعالیت الکتریکی سلول‌های تکی و بافتی به حداقل میزان خود برساند. با شناسایی مزایای به کارگیری این زیرگروه خاص از سلول‌های بنیادی مزانشیمال انسانی، این تحقیق می‌تواند ایمنی را برای درمان با سلول‌های بنیادی در بیماران مبتلا به حمله قلبی ایمن کند. بنابراین، این پیشرفت می‌تواند منجر به راه‌اندازی کارآزمایی‌های بالینی جدید و پیشرفت‌های آینده در درمان بیماران مبتلا به نارسایی قلبی شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: