کد خبر: ۱۱۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 16
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>دولت اوباما در قلمروی پورتوریکوی آمریکا وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرد و گفت سرایت سریع و گسترده ویروس زیکا سلامت زنان باردار دچار عفونت و نوازدانشان را تهدید می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین، وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات‌متحده این جزیره دریای کارائیب با حدود 5/3 میلیون نفر جمعیت ۱۰۶۹۰ مورد ثابت‌شده آزمایشگاهی زیکا ازجمله ۱۰۳۵ مورد در زنان باردار را ثبت کرده است، اما شمار واقعی عفونت‌ها با این ویروس منتقل‌شونده به‌وسیله پشه احتمالا بالاتر است.

       انتظار می‌رود در میان ایالت‌ها و قلمروهای آمریکا پورتوریکو به علت آب‌وهوای گرمسیری و فقدان زیربنا برای کنترل پشه دچار بدترین شیوع زیکا شود. سرایت محلی ویروس زیکا تابه‌حال در سرزمین اصلی ایالات‌متحده فقط در جنوب فلوریدا گزارش شده است. این ویروس می‌تواند باعث میکروسفالی شود که یک نقصان هنگام تولد است که با اندازه سر به‌طور غیرطبیعی کوچک و مشکلات رشدی در نوزادان مشخص می‌شود. این ویروس همچنین از طریق آمیزش جنسی هم منتقل می‌شود، بنابراین مقامات بهداشت عمومی به افراد دچار عفونت توصیه می‌کنند برای چند ماه از آمیزش جنسی بدون حفاظت خودداری کنند.

       سیلویا برول، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «این دولت به مقابله با شیوع زیکا در پورتوریکو با فوریت لازم متعهد است.» اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی ابزاری برای دولت فدرال است تا بتواند حمایت‌های تازه از دولت محلی پورتوریکو انجام دهد تا این دولت با این شیوع مقابله کند و به برخی از بودجه‌های فدرال دست یابد. آخرین باری که وزارت بهداشت آمریکا وضعیت اضطراری اعلام کرد در سال ۲۰۱۲ در آستانه ابر طوفان سندی بود که ساحل نیوجرسی را در هم کوبید و بخش‌هایی از شهر نیویورک را به زیر آب فروبرد.
Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: