کد خبر: ۱۰۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 07
کاخ سفید:
شفاآنلاین:حوادث پزشکی> سخنگوی کاخ سفید باهشدار در مورد این که شیوع ویروس زیکا گسترده تر از پیش بینی ها بوده، ضمن انتقاد از کارشکنی های نمایندگان آمریکا در تامین بودجه پیشگیری از این ویروس خطرناک گفت که برای رفع این مشکل از بودجه اختصاصی مبارزه با ابولا استفاده خواهد شد.
به گزارش شفاآنلاین : جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه، ضمن انتقاد از عدم توجه و کارشکنی های نمایندگان کنگره آمریکا در تامین بودجه درخواستی کاخ سفید در پیشگیری و درمان ویروس زیکا ،از دستور باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در اختصاص بخشی از منابع مالی ویروس ابولا بمنظور هزینه در مبارزه با ویروس زیکا خبر داد.
سخنگوی کاخ سفید اذعان داشت، کاخ سفید در ماه فوریه میلادی درخواست تامین بودجه یک میلیارد و 900 میلیون دلاری را که از طرف کارشناسان برای مبارزه با ویروس زیکا حیاتی عنوان شده است، رسما به کنگره تقدیم کرد که متاسفانه پس از ماه ها هیچ اقدام عملی از سوی نمایندگان صورت نگرفته است.
ارنس خاطرنشان کرد، بخاطر عدم اقدام کنگره ، زیرساخت ها و مراکز درمانی برای پیشگیری از ویروس زیکا که پیش بینی می شود با گرمتر شدن هوا، گسترشی فراتر از برآوردهای قبلی داشته باشد با خطر کمبود بودجه روبرو شده است.
سخنگوی کاخ سفید خاطرنشان کرد، در زمان شیوع ابولا عده ای بخاطر عدم آمادگی آمریکا در پیشگیری از این ویروس انتقاد می کردند و حال که ما از موج شیوع این ویروس در فصل آتی و در محدوده جغرافیایی و با اثرات فراتر از پیش بینی های قبلی مطلع هستیم و امکان پیشگیری و کنترل این ویروس امکانپذیر است، نمایندگان آمریکا از انجام وظایف خود در قبول لایحه پیشنهاد ریاست جمهوری کاملا سرباز می زنند و تنها راه در دست کاخ سفید اختصاص منابع مالی مبارزه با ابولا برای پیشگیری از زیکا است.
نمایندگان جمهوری خواه که اکثریت کنگره را در دست دارند، در برابر لایحه های پیشنهادی اوباما رییس جمهوری حزب رقیب خود کارشکنی می کنند.
ویروس زیکا در سال 1952 در اوگاندا و تانزانیا برای اولین بار در انسان مشاهده شد. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، شیوع اصلی بیماری در آفریقا بود ولی پس از آن به طور پراکنده در آسیا دیده شد، تا این که در سال 2007 در جزیره ای به نام 'یاپ' Yap در میکرونزی واقع در اقیانوس آرام غربی شیوع گسترده ای یافت و نزدیک به 75 درصد ساکنین این منطقه را آلوده کرد.
به دنبال شیوع گسترده این عفونت در پلینزی (منطقه ای در اقیانوس آرام مرکزی) و بزریل به ترتیب در سال های 2013 و 2015 میلادی، متخصصان بهداشت، اطلاعات مربوط به عوارض عصبی و خودایمنی ناشی از بیماری را منتشر کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: