کد خبر: ۱۱۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 15
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کمیته تغذیه ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی کشور گفت: تبلیغ بسیاری از مکمل های غذایی توسط شبکه های ماهواره ای بدون پشتوانه علمی انجام می شود.
به گزارش شفا آنلاین، شهرام فرج زاده ظهر یک شنبه در کارگاه علمی پژوهشی طب ورزشی در فرهنگسرای شهرکرد با اشاره به اینکه تبلیغ بسیاری از مکمل های غذایی توسط شبکه های ماهواره ای بدون پشتوانه علمی انجام می شود، اظهار داشت: تبلیغ بسیاری از مکمل های غذایی بی پایه و بدون پشتوانه علمی انجام می شود.

وی عنوان کرد:هم اکنون دارو های بسیاری برای افزایش قد و چاقی و لاغری در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شود که متاسفانه بسیاری از این دارو ها پشتوانه علمی ندارند.

رئیس کمیته تغذیه ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی کشور تاکید کرد: به عنوان مثال دارویی افزایش قد در سنیم بالا هیچ گونه پشتوانه علمی ندارد.

وی ادامه داد: افزایش قد در دوره رشد انسان و متاثر از وراثت، تغذیه و شرایط محیطی در این دوره است.

وی با اشاره به اینکه باید در این حوزه اطلاع رسانی شود، بیان کرد: بسیاری از داروهایی که اینگونه تبلیغ می شوند و به دست مصرف کننده می رسند، آثار زیان آوری بر روی بدن انسان می توانند ایجاد کنند.

رئیس کمیته تغذیه ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی کشور ادامه داد: هم اکنون بسیاری از افراد داروهای غیر مجاز را مانند متیل هگزان آمین برای چاقی و لاغری به مخاطبان خود معرفی می کنند که این داروها غیر مجاز و در فهرست داروهای ممنوعه قرار دارند و خانواده ها باید در این زمینه بسیار هوشیار باشند.

برچسب ها: پژوهشی ، مکمل ، چاقی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: