کد خبر: ۱۱۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 13
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر گفت: روند بیماری مردم و آمار بیماری‌های غیر‌واگیر افزایش پیدا کرده و بیماری سرطان و به خصوص سرطان های گوارشی به دلیل تغذیه نامناسب مردم 1300 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش شفا آنلاین،عدنان زادهوش امروز در اصفهان پیرامون طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو اظهار کرد: اصل طرح قابل‌قبول است و در کشورهای دیگر هم اجرایی شده و جواب‌های مثبتی گرفته است؛ اما نیازمند مقدمات و همکاری بیشتری است تا هم امنیت دوچرخه‌سواران تضمین شود و نیز مسیرهای اختصاصی برای آن‌ها احداث شود.

وی نقطه‌ضعف این طرح را نبود ساختارهای اولیه دانست و خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم  مسیرهای امن ویژه دوچرخه را گسترش و به دوچرخه‌های باتری‌دار رایانه اختصاص دهیم، در این طرح به نتایج مطلوب‌تری خواهیم رسید.

عضو کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر از احداث 200 کانون سلامت در محلات اصفهان خبر داد و گفت: از وظایف این کانون‌ها هدایت مردم برای افزایش اطلاعات عمومی آن‌ها در حوزه سلامت و پیشگیری و کاهش بیماری هواست، چراکه بهترین راه پیشگیری اطلاع رسانی دقیق و چهره به چهره با مردم است.

زادهوش با انتقاد از عزم دیگر دستگاه‌ها در خصوص سلامت شهروندان بیان کرد: با احترام به همه سازمان‌ها، وضع بسیار اسف‌بار است و ما در شرایط بدی از لحاظ سلامت شهروندی هستیم و روند بیماری مردم و آمار بیماری‌های غیر واگیر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: بیماری سرطان و به‌خصوص سرطان‌های گوارشی به دلیل تغذیه نامناسب مردم 1300 درصد افزایش پیدا کرده است و در این شرایط همه دستگاه‌ها باید نهایت تلاش خود را به‌کار گیرند.

عضو کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر شعارهای همیشگی مسئولین اسبق و فعلی را درباره پزشک خانواده و پزشک ارجاع، بدترین جا برای ضربه خوردن دانست و تصریح کرد: وزرا برای ما پاسخگو نبوده‌اند. نظام وزاتخانه‌ای بعدازاین همه کاری که البته انجام داده است؛ کاری که باید انجام می‌داده است و آن شعاری که تنها راه نجات را بهداشت می‌داند انجام نداده است.

زادهوش تأکید کرد: انجام ندادن بحث پزشک ارجاع و پزشک خانواده بسیار آسیب دهنده و آزاردهنده است.

وی به موضوع مشکل هوای استان هم اشاره کرد و گفت: اشکال کار ما اینجاست که رودخانه را خشک کرده‌ایم و ذرات گردوغباری که از باتلاق گاوخونی می‌آید، برای سلامت مضر است و ما با دست خودمان صنایعی را به اصفهان تحمیل کرده‌ایم که باید در کنار آب باشد ولی آبی نیست.

عضو کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر با انتقاد از برنامه‌ریزان اصلی کشور و وادادگی آن‌ها به فرهنگ غرب خاطرنشان کرد: آن‌ها بدون توجه به درک داخلی کشور و جانمایی غلط صنایع موجود در اصفهان ما را با آسیب‌هایی مواجه کرده‌اند.

زادهوش اضافه کرد: در همه جای دنیا صنایع بزرگ در کنار دریاها احداث می‌شوند و پالایشگاه‌ها باید بدون استفاده از سوخت فسیلی کار کنند ولی متأسفانه این‌گونه عمل نمی‌کنند.

عضو کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر تصریح کرد: این عوامل سبب شده است تا مردم شهر اصفهان، مردمی با بیماری‌های متعدد تنفسی و سرطان‌های مختلف باشند و این آسیب‌ها محصول بی‌کفایتی مسئولین قبلی و فعلی برای مدیریت صحیح و درست است.

برچسب ها: تغذیه ، سرطان ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: