کد خبر: ۱۱۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 13
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمریکا و غرب نشان داده اند که در سیاستها و قولهایشان قابل اعتماد نیستند و حتی به متحدان استراتژیک شان هم رحم نمی کنند.
 به گزارش شفا آنلاین، سید حسن هاشمی صبح شنبه در دیدار با ری کاردو کاپری ساز معاون رییس جمهوری کوبا که در محل وزارت بهداشت انجام شد، افزود: حضرت امام خمینی(ره) و فیدل کاسترو که بنیانگذار ان انقلاب ایران و کوبا بودند هر دو اراده و تصمیم پایداری داشتند و باید از آمریکا و دشمنان این دو انقلاب تشکر کنیم که این دو کشور و ملت را به هم رساندند.
وی اضافه کرد: اتفاقاتی که اخیرا در منطقه افتاد نشان داد که آمریکا حتی به کشورهایی که با آنها رابطه استراتژیک دارد هم رحم نمی کند و این همان مساله مهمی است که همواره رهبر معظم انقلاب در جلسات رسمی و غیر رسمی به آن تاکید می کنند.
وزیر بهداشت ادامه داد: اهداف انقلابی ایران تخطی ناپذیر است و همه بر اساس باورهای روز اول انقلاب و راسخ تر از گذشته گام بر می داریم.
هاشمی گفت: تلاش امپریالیسم این است که مسائل کوچک را آن قدر بزرگ جلوه دهد که گویی روابط عادی شده است ولی مسائل و مشکلات ما با آمریکا آن قدر زیاد است که تا زمانی که اراده جدی از طرف مقابل نباشد به هیچ وجه نمی شود به آنها اعتماد کرد.
وی تاکید کرد در ایران توکل و اعتماد ما اول به خداست و بعد هم به ملت خودمان، هر نوع امید به کمک ایالات متحده آمریکا و کشورهایی که سالها با ما دشمنی داشته اند و از حدود یک قرن گذشته ما را از راه پیشرفت بازداشته اند، بیهوده است.
وزیر بهداشت اضافه کرد: سه دهه است که از طرف آ مریکا تحریم شده ایم، اما بخشی از پیشرفتهای امروز ایران مرهون همین تحریم هاست و حتما در کشور کوبا هم پیشرفتهای این کشور ناشی از موهبت تحریم ها بوده است.
هاشمی گفت: از نظر این مشکل بین المللی ملت و ایران و کوبا همدرد هستند و امیدواریم با اقدامات کمیسیون همکاری مشترک و تصمیم های فنی کمیته های فنی آن بتوانیم در عرصه های مختلف بین المللی شاهد همکاری دو کشور باشیم و استحکام روابط دو ملت رقم بخورد.
وی ادامه داد: در کوتاه مدت نیز را روان سازی تجارت بین دو کشور، کارها را جلو می بریم و نهایت تلاش را می کنیم و در صحیت هایی که من با آقای رئیس جمهوری و آقای ظریف داشته ام، به خصوص بعد از برجام آمادگی برای همه نوع همکاری بین دو کشور وجود دارد.
وزیر بهداشت گفت: در بخش بهداشت و درمان نیز که یکی از حوزه های موفق دولت کوباست همه نوع آمادگی برای همکاری وجود دارد، مهم این است که کارشناسان دو طرف بر این همکاری باور داشته باشند.
وی افزود: معاون محترم رئیس جمهوری کوبا از انستیتو پاستور ایران نیز بازدیدی خواهد داشت و امیدوارم این دیدارها زمینه ساز همکاری در تولید واکسن و نیز تبادل دانشجو و همکاری مشترک دانشگاههای دو کشور باشد.
وزیر بهداشت ادامه داد: امیدوارم با گسترش همکاریها به سطح تبادل تجاری بیش از سال 90 برسیم.
هاشمی افزود: تا جایی که من می دانم صادرات ایران به کوبا در گذشته تجربه موفقی بوده است و اکنون نیز بخش خصوصی ایران برای سرمایه گذاری در کشور کوبا آمادگی دارد.
وی گفت: امیدوارم در سفر وزیر خارجه کشورمان به کشور کوبا که هفته آینده با یک هیئت صد نفره از تجار و بازرگانان ایرانی انجام می شود، شاهد گسترش روابط دو طرفه در همه حوزه ها و از جمله امور اقتصادی باشیم.
هاشمی افزود: بعد از ظهر امروز معاون رئیس جمهوری کوبا با رئیس جمهوری کشورمان و معاون اول رئیس جمهوری دیدارهایی خواهد داشت و امیدواریم زمینه های همکاری که حدود پنج سال در آن وقفه ایجاد شده بود، دوباره احیا شود.
برچسب ها: بهداشت ، انقلاب ، وزیر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: