کد خبر: ۱۱۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 12
شفا آنلاین>سلامت>همسر فرهنگ شریف، نوازنده و مدرس پیشکسوت موسیقی ایرانی که به دلیل عفونت شدید ریه در بیمارستان بستری شده است، درمان این هنرمند را یک جنگ تمام عیار توصیف کرد.
به گزارش شفا آنلاین،منصوره رضایی همسر استاد فرهنگ شریف در این‌باره توضیح داد: طی روزهای گذشته استاد شریف از ناحیه پا دچار مشکل شد و ما نیز وی را به نزدیک ترین بیمارستان رساندیم و پس از اینکه در بیمارستان شهدای تجریش مورد جراحی قرار گرفت دو روزی را در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری بود اما متاسفانه به دلیل عفونت شدید که وارد خون شده مجبور شدیم او را از بیمارستان شهدای تجریش به بیمارستان عرفان منتقل کنیم.

وی افزود: متاسفانه هم اکنون به دلیل از کار افتادگی یکی از ریه های همسرم پزشکان ناچارند از دستگاه و وارد کردن چند لوله از حلق برای بهبود اوضاع اقدام کنند که اگر مکانیزم بدن بتواند برابر فشار این دستگاه ها و ضعفی که بدن دارد، مقاومت نشان دهد احتمال بهبود اوضاع بسیار زیاد است. با توجه به ضعف جسمانی شدیدی که طی ماه های اخیر به وجود آمده می توان گفت این مقاومت یک جنگ تمام عیار است که امیدوارم منتهی به بهبودی کامل شود.

رضایی در پایان از هنرمندان و اهالی رسانه که طی روزهای اخیر جویای احوال استاد فرهنگ شریف بودند قدردانی کرد.

فرهنگ شریف از نوازندگان سرشناس و برجسته و صاحب سبک‌ تار است که سال ۱۳۱۰ در شهر آمل به دنیا آمد و از نوازندگان برتر نیم قرن اخیر ایران محسوب می‌شود. وی تار را نزد استادان عبدالحسین شهنازی و مرتضی نی‌داوود، تارنوازان بزرگ اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی آموخت اما شیوه نوازندگی وی به اساتیدش شباهتی ندارد و مخصوص خود اوست. وی به عنوان یکی از تکنوازان و بداهه‌نوازان سرشناس موسیقی ایرانی هم شناخته می‌شود.

فرهنگ شریف در کارنامه هنری خود با خوانندگانی چون اکبر گلپایگانی، حسین خواجه امیری، تاج اصفهانی، غلامحسین بنان، محمدرضا شجریان همنوازی داشته‌است و در چند فستیوال بین‌المللی از جمله فستیوال موسیقی برلین توانسته‌است ساز تار را به خوبی به جهانیان بشناساند. فرهنگ شریف چند سالی را در دانشگاه‌های مطرح آمریکا به امر آموزش موسیقی مشغول بود.

برچسب ها: استاد ، موسیقی ، بیمارستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: