کد خبر: ۱۱۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 10
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در بحث سلامت مردم سه مشکل اساسی آسیب های اجتماعی، بیماری های غیرواگیر و واگیر وجود دارد.
به گزارش شفا آنلاین،علی اکبر سیاری روز چهارشنبه در مراسم گشایش 12 مرکز جامع سلامت در استان گلستان اضافه کرد: با این وجود ایران یکی از بهترین کشورهایی است که از نظر پوشش واکسیناسیون به صورت رایگان توانسته بسیاری از بیماری ها را کنترل کند.
براساس اعلام علوم پزشکی گلستان، وی تصریح کرد: برنامه پیشگیری از بیماری های غیر واگیر ،از مهمترین برنامه های حوزه سلامت است و به زودی در چند استان از جمله گلستان اجرا خواهد شد.
سیاری همچنین افزود: با گسترش دانشگاه های علوم پزشکی در کشور ،خدمات بهداشتی درمانی توسعه یافت و شاهد ارتقای کیفیت زندگی مردم بوده ایم و طرح تحول سلامت فرصت خوبی برای بازسازی این سیستم است.
معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: گلستان در بحث پرونده های الکترونیک رشد مطلوبی داشته است و از نظر مشارک مردمی و خیرین نیز این استان دارای پتانسیل بالایی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان نیز کارکرد حوزه بهداشت را آهسته و پیوسته عنوان کرد و گفت: درسال 92مهمترین دغدغه مردم در مناطق مرزی و روستایی مشکل بهداشت بود که تلاش شده است این مساله برطرف شود.
تقی ریاحی افزود: دراین سه سال هدف ما این بود که اگر کوچکترین نقصی در هر حوزه وجود دارد را برطرف کنیم و اینک در بحث کیفیت و کمیت حوزه سلامت استان اتفاقات خوبی افتاده است.
وی دو اقدام مهم در حوزه بهداشت استان را بحث پرونده های الکترونیک و نظام ارجاع بیان کرد و گفت: هماهنگی بین این دو از اهمیت بالایی برخوردار است.
محمدرضا هنرور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز گفت: درقالب برنامه های امروز هشت مرکز بهداشتی درمانی نیز در استان به بهره برداری رسید.
به گفته وی، در استان گلستان برای خدمت رسانی به مردم 47 مرکز بهداشتی درمانی شهری، 97 مرکز روستایی، 49پایگاه روستایی و 6 مرکز تسهیلات زایمانی فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: از مهمترین اولویت های استان در آینده توسعه بخش های دیابت، سوانح و حوادث،تالاسمی است که در حال بررسی می باشد.
مراکز بهداشتی، درمانی و جامع سلامت استان گلستان امروز در شهرستان های رامیان، آق قلا، علی آباد، گالیکش، کلاله، گنبدکاووس و آزادشهر به بهره برداری رسید.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 900هزار نفر جمعیت دارد.
برچسب ها: سلامت ، علوم پزشکی ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: