کد خبر: ۱۱۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 10
شفا آنلاین>منبع تامین سلول بنیادی برای عمل جراحی پیوند مغز استخوان، بانک‌های سلول بنیادی است. برخی مراکز دولتی و خصوصی در ایران دارای بانک سلول‌های بنیادی هستند اما این بانک‌ها غنی نبوده و فاقد ارتباط نزدیک با هم هستند.
به گزارش شفا آنلاین،  از طرفی تامین و خرید سلول‌های بنیادی از بانک‌های خارج از کشور بین 800 میلیون تا یک میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه در بردارد. اما اگر این سلول‌ها در داخل کشور تامین شود هزینه آن به کمتر از 100 میلیون ریال کاهش می‌یابد. اینها بخشی از مشکلات بیماران پیوند مغز استخوان بود که گویا قرار است به زودی مرتفع شود.

       هیات‌وزیران در ساعات پایانی روز یک‌شنبه، مصوبه‌ای را گذراند که پایان بخش انتظار بسیاری از بیماران بود. با این تصمیم که به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و در راستای تصمیمات شصت و یکمین جلسه شورای‌عالی بیمه خدمات درمانی کشور درخصوص پوشش بیمه‌ای هزینه‌های پیوند اعضای بدن اتخاذ شد، هزینه‌های پیوند کبد، قلب، ریه، روده، پانکراس و مغز استخوان، مشمول تعهدات بیمه پایه سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفت. همچنین از این پس کلیه اقدامات تشخیصی و درمانی سرپایی و بستری، پس از پیوند همه ارگان‌ها، مشابه سایر بیماران تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر قرار می‌گیرد.

       وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز این خبر را تایید کرد. سیدحسن هاشمی شامگاه یک‌شنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم حق دارند نسبت به کمبود خدمات درمانی گله داشته باشند، افزود: «ما کمبود و کاستی‌های بسیاری داریم، هرچند که تلاش مناسبی انجام شده و طرح تحول سلامت کمک بسیاری به مردم کرده است.» وزیربهداشت تصریح کرد: «باید حوصله به خرج دهیم و تلاش کنیم تا این کمبودها برطرف شود؛ ما کاستی‌ها را قبول داریم، اما معتقدیم دولت و مجلس باید با کمک هم این مشکلات را رفع کنند.»

       هیات دولت همچنین اجرای بیمه فوت و حوادث بازنشستگان و مستخدمین رسمی دستگاه‌های اجرایی را به مدت 5 سال دیگر تمدید کرد و مبلغ آن را از 30 میلیون ریال به 50 میلیون ریال افزایش داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: