کد خبر: ۱۱۸۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 07
شفا آنلاین>سلامت>جلسه مشترک وزیر یهداشت، وزیر علوم و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت درباره لزوم برگزاری این جلسه گفت: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم اشتراکات فراوانی به خصوص در حوزه دانشگاه ها دارند که در بسیاری از موارد برای پیشرفت نیازمند یکدیگر هستند.

ملک زاده در این مورد افزود: ما در اکثر فناوری ها زمانی می توانیم پیشرفت کنیم و به فناوری های جدید دست یابیم که بتوانیم با کمک علوم دیگر کارهای مشترک انجام دهیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در مورد محور اصلی این جلسه خاطرنشان کرد: موضوع اصلی این جلسه تمرکز بر این نقاط اشتراک و بررسی راهکارهای همکاری های مشترک بین رشته ها و دست یابی به فناوری های جدید به خصوص در رشته های پزشکی بود.

وی گفت: رشته های علوم پزشکی و دانشکده های فنی، الکترونیک، فیزیک و شیمی اگرچه در ظاهر مسیر جداگانه ای را طی می کنند اما تولیدات و فناوری های حاصل از آنها زمانی در خدمت جامعه خواهند بود که با هم تبادل نظر داشته باشند.

ملک زاده خاطرنشان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی و سایر رشته ها بنا بر شریط و الزامات موجود، به هر دلیلی از هم جدا شده اند اما این به معنای این نیست که ما برنامه های مشترک با هم نداشته باشیم.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که پژوهشکده های مشترک و برنامه های مشترک بین این دانشکده ها به وجود بیاوریم تا فناوری هایی که در رشته های پزشکی به آن نیازمندیم را تولید کنیم و توسعه دهیم.

برچسب ها: فناوری ، تحقیقات ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: