کد خبر: ۱۱۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 06
شفا آنلاین>سلامت>رییس پژوهشگاه ابن‌سینا با اشاره به توانمندی این پژوهشگاه برای توسعه روش‌های درمان ناباروری، گفت: با توسعه دانش فنی توانستیم با استفاده از تکنیک‌های کمک‌باروری، خدمات ارزنده‌ای به زوج‌های مبتلا به بیماری‌های ژنتیکی ارائه دهیم.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمدمهدی آخوندی در نشست خبری صبح امروز با اشاره به موفقیت‌های این پژوهشگاه در درمان بیماری‌های ناباروری افزود: در ادامه‌ این مسیر اقدام به شناسایی بیماری‌های ژنتیکی در قبل از لانه‌گزینی کردیم که تاکنون موفقیت‌های زیادی کسب شده است.


وی با بیان این‌که تاکنون این روش برای زوجین ناقل تالاسمی اجرایی شده است، ادامه داد: اجرای این تکنیک بسیار پیچیده است و برای اجرای آن به تخصص‌های مختلف نیاز است.

رییس پژوهشگاه ابن‌سینا با بیان این‌که تکنولوژی لقاح خارج رحمی در بسیاری از مراکز درمان ناباروری ارائه می‌شود، تصریح کرد: این تکنیک‌ها تنها برای زوج‌های نابارور است، ولی ما با توسعه این تکنیک اقدام به ارائه‌ خدمات به زوجین باروری داریم که امکان بارداری به دلیل انتقال بیماری‌های ژنتیکی را ندارند.

آخوندی با اشاره به ویژگی‌های بیماری فیبروز سیستیک خاطرنشان کرد: این بیماری علاوه بر آنکه کشنده است، در صورت زنده‌ ماندن فرد در آینده دچار ناباروری خواهد شد.

وی تاکید کرد: با استفاده از این تکنیک زوجین قادر خواهند بود جنین‌های سالم را باردار شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: