کد خبر: ۱۱۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 06
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: نتیجه قطعی بررسی پرونده فوت چهار بیمار دیالیزی بیمارستان سینای شهرستان کارون در استان خوزستان تا 2 روز آینده مشخص خواهد شد.
 به گزارش شفا آنلاین، شکرالله سلمان زاده در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه اهواز با اشاره به فوت چهار بیمار دیالیزی در بیمارستان سینای شهرستان کارون افزود: چهار بیمار دیالیزی هفته گذشته دو روز پس از دیالیز شدن به دلیل بیماری گوارشی جانشان را از دست دادند که پس از این واقعه گروه های تخصصی مسئول، رسیدگی به پرونده آنها را آغاز کردند.
او با اشاره به تشکیل چهار گروه برای بررسی دقیق وقوع این حادثه بیان کرد: یک گروه به دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، گروهی از سوی استانداری خوزستان به صورت مستقل از دانشگاه، گروهی توسط دادستان اهواز و گروهی هم از سوی سازمان نظام پزشکی استان مسئولیت رسیدگی به پرونده را برعهده گرفته اند.
وی با بیان این که این بررسی نیاز به کنکاش علمی دارد، گفت: بررسی های لازم در این زمینه انجام شده و طی دو روز آینده علت قطعی مشخص خواهد شد.
سلمان زاده اظهار کرد: در مرحله اول بررسی ها مشخص شد که مرگ بیماران دیالیزی بر اثر نوعی عفونت روده ای بوده است چرا که بیماران با علائم اسهال خونی به بیمارستان مراجعه کردند و مشخص شد که عامل بیماری زا از راه دهان وارد بدن بیماران شده است.
وی افزود: سپس دستگاه های دیالیز بیمارستان و فرآیند بیمارستان از لحاظ میکروب شناسی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که دستگاه های دیالیز کاملا سالم هستند و هم اکنون نیز بیماران با این دستگاه ها دیالیز می شوند و هیچ مشکلی برای بقیه بیماران پیش نیامده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز توضیح داد: در بررسی های بعدی معلوم شد که نوعی میکروب بیماری ایکولای باعث مرگ این بیماران شده است که این عامل نیز شناسایی شد.
وی گفت: در بررسی های انجام شده در خصوص خانواده های بیماران بعد از کشت نمونه ها شاهد بودیم که چند نفر از خانواده های آنها به این عفونت مبتلا بودند.
وی تصریح کرد: حتی پرونده بیماران به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده شد تا اگر قصور از سوی پزشکان صورت گرفته نیز مورد بررسی قرار گیرد.
سلمان زاده بیان کرد: برخی افراد در این مدت اقدام به اظهارنظرهای غیر کارشناسانه در فضاهای مجازی کردند که البته با اطلاع رسانی به موقع رسانه ها مساله برطرف شد و از آنها تشکر می کنیم.
او بیان کرد: بعضی می خواستند این اتفاق را به نوعی عمدی و یک اقدام بیوتروریستی اعلام کنند که با بررسی های دقیق و اطلاع رسانی رسانه ها نتیجه ای نگرفتند.
سلمان زاده بیان کرد: حتی فیلمی از یک بخش دیالیز در فضای مجازی منتشر شد که اصلا مربوط به کشور ما نبود و فقط به جهت سلب اعتماد مردم این اقدام به عمل آمد که پیگیر قانونی و قضایی آن هستیم.
او از مردم خواست اخبار صحیح را از خبرگزاری های رسمی و معتبر کشور دریافت کنند زیرا برخی مطالب تنها با هدف تشویش اذهان عمومی و توسط افراد مغرض منتشر می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: