کد خبر: ۱۱۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 04
شفا آنلاین>سلامت>مسئول اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: تولید و عرضه مرغ بدون آنتی بیوتیک ( مرغ سبز) سلامت مصرف کنندگان را در قیاس با مرغ های عادی افزایش می دهد.
به گزارش شفا آنلاین،دکترشهرام باسامی اظهار کرد: درتولید مرغ بدون آنتی بیوتیک ( مرغ سبز) به جهت اینکه از آنتی بیوتیک استفاده نمی شود، سلامت مرغ به صورت طبیعی مورد کنترل تولید کننده و بازرسان اداره کل دامپزشکی قرار می گیرد.
وی افزود: تولیدکنندگان مرغ سبز به هیچ وجه اجازه ندارند تحت عناوین و دستاویزهایی چون ایمنی درقبال بیماری ها در جریان تولید و وپرورش مرغ از آنتی بیوتیک استفاده کند.
وی اضافه کرد: در صورت مصرف، مرغ های مورد نظر از دسته مرغ های سبز خارج و به عنوان مرغ عادی تلقی می شوند.
وی با بیان اینکه دوره زمانی پرورش این مرغ ها 42 روزه است، یادآور شد: مرغ های بدون آنتی بیوتیک ( مرغ سبز) به طور معمول از همان ابتدای پرورش تا زمانی که وارد چرخه بازار مصرف می شوند در سه مرحله ودر فواصل 12 تا 14 ، 25 تا 30 و 40 روزمرگی مرغ مورد بازرسی کارشناسان اداره کل دامپزشکی قرار می گیرند.
باسامی در باره تفاوت مرغ بدون آنتی بیوتیک ( مرغ سبز) با عادی اظهار کرد: مرغ های سبز به علت نوع پرورشی که دارند از کیفیت گوشت بالا، چربی کم و سایز استاندار جهانی (42 روزه) برخوردار هستند و در بسته بندی مشخص و مخصوص وارد بازار مصرف می شوند در حالی که مرغ های عادی دارای چربی زیاد، چاقی و نیز وزن بالاتر از استاندارهای جهانی برخوردار هستند.
وی یادآور شد: البته به علت اینکه تولید کننده مرغ سبز در طول پرورش مرغ های خود از آنتی بیوتیک مصرف نمی کند و مرغ های مستعد مریضی به طور طبیعی از بین رفته و تنها مرغ های سالم و مقاوم در برابر بیماری باقی می مانند و نیز به خاطر ضدعفونی کردن مداوم جایگاه پرورش و نگهداری، این ماده خوراکی از قیمت بالاتری نسبت به مرغ های عادی برخودار است.
در استان ایلام در حال حاضر تنها یک واحد پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک ( مرغ سبز) 20 هزار قطعه ای در شهرستان بدره وجود دارد که در هر دوره 42 روزه میانیگن 45 تا 50 تن مرغ وارد چرخه مصرف می کند و در طول سال نیز پنج الی 6 دوره جوجه ریزی دارد.
برچسب ها: مرغ ، آنتی بیوتیک ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: