کد خبر: ۱۱۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 04
شفا آنلاین>اجتماعی>تحقیقاتی در مقیاس کوچک حاکی از آن است که عینک‌های طبی با لنز کهربایی هنگام شب می‌تواند تنها در طول ۳ روز به کاهش علائم روانی افراد مبتلا به اختلال دوقطبی کمک کند که اگر نتایج این تحقیق در مطالعات وسیع‌تر تایید شود، می‌تواند راه جدیدی برای بیماران در مدیریت بهتر سلامت روان و الگوهای خواب خود باز کند.
به گزارش شفا آنلاین،مزیت عینک‌های کهربایی این است که آن‌ها از عبور نور آبی و رسیدن آن به چشم جلوگیری می‌کنند. این نور یکی از اجزای اصلی نور خورشید، نور صفحه نمایش رایانه‌ها و گوشی‌های تلفن همراه است.

       در حال حاضر محققان سراسر جهان در تلاشند تا درک بهتری از تاثیرات نور آبی در اواخر روز روی بدن به دست آورند. محققان قصد دارند بفهمند آیا اجتناب از این نور می‌تواند به افراد مبتلا به افسردگی و اختلال دو قطبی در درمان بیماریشان کمک کند یا خیر.

       برای آزمایش این موضوع، گروهی از محققان دانشگاه برگن و بیمارستان والن نروژ ۳۲ نفر از بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی را انتخاب کرده و از آن‌ها خواستند علاوه بر استفاده از روش‌های درمانی همیشگی، برای یک هفته از ساعت ۶ عصر تا ۸ صبح عینک‌های طبی کهربایی یا عینک‌های معمولی به چشم بزنند. پس از پایان آزمایش، فقط ۲۳ نفر از بیماران در آن باقی مانده بودند که از این تعداد ۱۲ نفر عینک کهربایی و ۱۱ نفر عینک معمولی بر چشم داشتند. به‌طور میانگین، کاهش درجه بیماری افرادی که عینک‌های کهربایی بر چشم داشتند در یک مقیاس علمی (درجه‌بندی شیدایی یونگ از ۶۰) حدود 1/14 بود، درحالی‌که افرادی که عینک معمولی و شفاف بر چشم زده بودند تنها حدود 7/1 درجه کاهش را نشان دادند و جالب‌تر از همه این است که این نتیجه تنها در طول سه روز به دست آمده بود.
برچسب ها: درمان ، افسردگی ، عینک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: