کد خبر: ۱۱۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 31
شفا آنلاین>اجتماعی>طراحی لباس کاروان ورزشی ایران برای حضور در بازی های المپیک 2016 به یک جنجال بی‌پایان تبدیل شده و هنوز به طور قطعی مشخص نیست که تن پوش کاروان ایران در برزیل چه خواهد بود.
به گزارش شفا آنلاین،با وجود آنکه تنها سه روز تا المپیک ریودوژانیرو باقی مانده، همچنان طرح‌‌های تازه‌ای برای لباس کاروان ایران ارائه می‌شود و هنوز طرح لباس کاروان ورزشی ایران قطعی نشده است؛ امری که نشان می‌دهد احتمالاً ورزشکاران ایران در افتتاحیه المپیک برزیل باید لباس متحدالشکلی از جنس کت و شلوارهای از پیش دوخته یکی از برندها را بر تن کنند.

طراحی لباس کاروان ورزشی ایران برای حضور در بازی های المپیک 2016 به یک جنجال بی‌پایان تبدیل شده و هنوز به طور قطعی مشخص نیست که تن پوش کاروان ایران در برزیل چه خواهد بود.

 این اتفاق زمانی علنی شد که شفیع، مجری مادام العمر برنامه ورزش و مردم از لباس تازه کاروان ایران انتقاد و در پاسخ، طراح لباس کاروان ایران با انتشار طرحی تازه تأکید کرد، تلاش می‌کند این طرح لباس به عنوان طرح قطعی به تصویب مسئولان برسد.

با این موضع‌گیری و ارائه طرح تازه مشخص شد در فاصله سه روز تا بازی های المپیک برزیل هنوز تن‌پوش کاروان ایران در ایران آوردگاه مشخص نیست و مسئولان نتوانسته‌اند به یک جمع‌بندی برای تأیید طرح نهایی برسند. بدین ترتیب، طرح لباس کاروان ایران که یکی از بدیهی‌ترین امور مربوط به المپیک است و یکی از معدود جنبه‌های هنری این کاروان محسوب شود، به یک بحران تبدیل شده و این پرسش را پیش آورده که در سایر بخش‌ها برای هیات ایران چه برنامه‌ریزی شده است؟!

در شرایطی که پس از رونمایی از طرح پیشین لباس کاروان ایران، طراح لباس گفته بود احتمالا گروه خیاطی به همراه ورزشکاران به برزیل می‌رود تا مشکلات احتمالی را در محل برطرف کنند و طرح در آنجا قطعی می‌شود. با این حال با توجه به زمانی باقی مانده، حتی اگر یک گروه بزرگ از خیاطان دست به کار دوخت و دوز شوند، بعید به نظر می‌رسد لباس جمعیت بزرگ کاروان ایران تا سه روز دیگر آماده شود.

در این شرایط، تنها راه قابل تصور برای عبور از بحران، انتقال کاروان ایران به یکی از کت و شلوارفروشی‌های تهران و انتخاب لباس یک رنگ از میان لباس‌های آماده برای ورزشکاران ایرانی است تا کاروان ایران لااقل با لباسی آبرومند در افتتاحیه‌ای که 15 مرداد یعنی پنج روز دیگر برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

در مقابل، تصاویر منتشره از لباس‌های کاروان‌های سایر کشورها نظیر آمریکا، انگلیس، روسیه، سوئد، کره جنوبی، استرالیا و... نشان می‌دهد، موضوع طراحی آنقدر حل شده است که در حاشیه قرار گرفته و اکنون تمرکز بر کاهش وزن لباس‌های ملی‌پوشان این تیم ـ چه در افتتاحیه و چه در زمان مسابقه ـ است.

پیش از این نیز پیش بینی شده بود، این طراحی‌ها فرجامی نخواهد داشت و پیشنهاد داده بود، احتمالاً ساده‌ترین راه پیش روی، انتخاب یکی از چند رنگ اصلی به عنوان کت و شلوار و مانتوی هیأت ایرانی و سفارش یک سری از این کت و شلوارهای آماده در بازار به عنوان لباس‌های جایگزین است.
برچسب ها: المپیک ، لباس ، کاروان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: