کد خبر: ۱۱۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 01
شفا آنلاین>اجتماعی> در اورژانس تختی برای بستری بیمار وجود نداشته است و پزشک با قرار دادن تخت اضافه در حال ویزیت بیمار بوده که مورد فحاشی و ضرب و شتم همراهان بیمار قرار می‌گیرد و بعدازآنکه پزشک روی زمین می‌افتد همراهان با لگد به جان او می‌افتند.
  به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید    این روزها انگار بی‌قانونی و خشونت‌گرایی به‌تدریج به فرهنگ عمومی تبدیل‌شده و مردم به‌جای حل مشکلات خود از راه‌های قانونی، به‌زور متوسل می‌شوند، نمونه آن‌هم اتفاقی است که در بیمارستان روحانی بابل افتاده است.

       علیزاده، متخصص داخلی که این حادثه برایش اتفاق افتاده بود گفت: «ترجیح می‌دهم درباره این موضوع صحبتی نکنم و اجازه بدهم که خود دادگاه بررسی‌های لازم را انجام دهد و نتیجه را اعلام کند.»

       وقتی از این متخصص داخلی می‌پرسیم که مگر این حادثه برای شما اتفاق نیفتاده است پس شما می‌توانید جریان را تعریف کنید می‌گوید: «برخی از دوستان و همکاران بنده لطف داشته‌اند و ماجرا را رسانه‌ای کرده‌اند. البته این برخلاف میل من بوده است. به نظر من سروصدای زیادی کمکی به حل ماجرا نمی‌کند. ترجیح می‌دهم که دادگاه روند خود را پیش ببرد و از حاشیه پیشگیری می‌کنم.»

       او ادامه می‌دهد: «ممکن است شلوغ کردن بازخورد خوبی نداشته باشد. همان‌طور که می‌دانید این روزها ما پزشک‌ها زیاد مورد لطف مردم نبوده‌ایم و ‌چنین رفتارهایی ممکن است شرایط را برای جامعه پزشکی بدتر کند.»

       به گفته علیزاده در رسانه‌هایی که این خبر منتشرشده بود مردم پیام‌های خوبی نگذاشته بودند. آن‌ها توهین کرده‌اند «و حتی برخی حق من دانسته‌اند که این اتفاق برایم بیفتد.»

       این متخصص داخلی در پایان گفت: «ترجیح می‌دهم سکوت کنم و اجازه بدهم دادگاه مسئله را حل کند.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تائید کرد
       رئیس بیمارستان علوم پزشکی بابل با تائید این خبر گفت: «متاسفانه دکتر علیزاده پزشک اورژانس که در بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل مشغول خدمتگزاری بوده، مورد هتاکی از سوی همراهان بیمار قرارگرفته و ۲ تن از آن‌ها به او حمله کرده‌اند.»

       سید مظفر ربیعی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی مشغول بررسی حادثه است، درباره تدابیر اندیشیده شده در مورد سلامت جان کادر درمان ادامه داد: «حراست و حفاظت بیمارستان در این خصوص فعال‌اند، ولی با همه مباحثی که اتفاق می‌افتد و لایه‌های مختلف حفاظتی که در بیمارستان وجود دارد، متاسفانه شاهد چنین مواردی نه‌تنها در ایران بلکه در سایر نقاط دنیا هم هستیم.»

       ربیعی با تاکید بر اینکه باید لایه‌های امنیتی خود را درباره پزشکان و کادر درمان بیشتر کنیم، خاطرنشان کرد: «اما نمی‌خواهیم زیاد فضای بیمارستان را امنیتی کنیم.»

       او در مورد علت خشم همراهان بیمار از پزشک اورژانس گفت: «بررسی‌ها در این زمینه در جریان است، اما توجه داشته باشید بیمار اندکی منتظر بشود، عصبی می‌شود و از سوی دیگر اورژانس‌های بابل به‌خصوص اورژانس بیمارستان آیت‌الله روحانی به دلیل اینکه یک بیمارستان فوق تخصصی است در زمره اورژانس‌های شلوغ قرار دارد.»

       به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بااینکه این بیمارستان در بابل قرار دارد، اما بیشتر بیماران غرب استان مازندران به این بیمارستان مراجعه می‌کنند و این باعث شلوغی بیمارستان شده است و تعداد بیماران به‌اندازه ظرفیت بیمارستان نیست. همین امر باعث می‌شود که بیمار در انتظار بماند یا انتقال وی از اورژانس به بخش دچار چالش شود. همچنین متاسفانه در برخی از بخش‌های بیمارستان ما صد درصد اشغال تخت داریم و امکان انتقال بیمار نیست.

       ربیعی ادامه داد: «موارد این‌چنینی بیمار را مکدر می‌کند و متاسفانه فرهنگ درستی درزمینه برخورد با این موارد هم وجود ندارد و شاهد رفتار نامناسب از سوی بیمار یا همراهان وی هستیم که حتما با آن‌ها برخورد قاطع خواهد شد.»

       او همچنین گفت: «ممکن است که پزشکان ما هم رفتار نامناسب داشته باشند، اما باید در این امر فرهنگ‌سازی شود که اگر بیماری از رفتار پزشک یا درمان او شکایت داشت، به مسئولین امر شکایت کند تا برخورد قانونی با آن شخص صورت گیرد.»
برچسب ها: پزشک ، مضروب ، سکوت
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مسخره کنندگان پزشکان تحویل بگیرند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
0
0
نظر شخصی و کاملا شخصی من:
مسئولیت این موارد 40 % به عهده اون ضاربان و 60% بر عهده کسانی است که با تیترهای غلط یا اغراق آمیز علیه پزشکان حتی قبل اثبات جرمشان حتی قبل بررسی تخصصی موجب آشفتگی افکار میشوند و به علاوه کسانی که مرتب در سایت های مختلف مشغول گذاشتن کامنت های تکراری!؟ علیه پزشکان هستند
و به طور کلی هر کسانی که به دلایلی خاص یا بی دلایل خاص!به پزشکان هجمه شخصیتی میکنند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: