کد خبر: ۱۱۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 31
شفا آنلاین>سلامت>حوادث پزشکی >نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: با هماهنگی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، کمیته تخصصی و فوق تخصصی به منظور بررسی علت مرگ سه بیمار دیالیزی در بیمارستان سینای کارون تشکیل می شود.
به گزارش شفا آنلاین،همایون یوسفی اظهار کرد: تا زمان اعلام نتیجه قطعی از سوی این کمیته که شامل پزشکان زبده استان در سه بخش گوارش، کلیه و عفونی هستند باید از اظهار نظرهای غیر کارشناسی خودداری کنیم.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی، استانداری و نمایندگان با جدیت به صورت قانونی و کارشناسی به دنبال یافتن حقیقت این موضوع هستند.
عضو کمیسیون بهداشت ، درمان و پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی نتایج بررسی های کارشناسی این کمیته تخصصی و فوق تخصصی اعلام می شود.
یوسفی ادامه داد: البته گاهی فوت های ناگهانی به دلایل مختلف بین بیماران مزمن و دیالیزی اتفاق می افتد و پدیده غیر متعارفی نیست بنابراین باید منتظر اعلام نتیجه کمیته باشیم.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: بیمارستان سینا یک بیمارستان قدیمی و نیازمند رسیدگی بیشتر است که البته با بازدید از این بیمارستان، وضعیت رسیدگی به بیماران دیالیزی مناسب ارزیابی شد.
وی با اشاره به اینکه اخیرا هر مورد پزشکی را بنا به دلایلی به سمت قصور پزشکی سوق می دهند افزود: تلاش می شود از سیاسی شدن این موضوع جلوگیری شود.
5 نفر از بیمارانی دیالیزی استان خوزستان که روز دوشنبه هفته گذشته در بیمارستان سینای شهرستان کارون دیالیز شدند روز چهارشنبه با علائم تب،اسهال و استفراغ به بیمارستان مراجعه کردند که سه نفر از این افراد در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه فوت کردند.
اظهارنظرهای متفاوتی درباره علت مرگ این بیماران در فضای مجازی منتشر شده اما مسئولان می گویند که هنوز علت قطعی این حادثه مشخص نشده است.
فعالان اجتماعی همچنین با انتشار نامه ای در فضای مجازی خواستار پیگیری این موضوع از سوی وزارت بهداشت شده اند.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان روز شنبه ضمن بازدید از بیمارستان سینای کارون، این موضوع را از نزدیک بررسی کرد.
بیمارستان سینا در شهرستان کارون ابتدای جاده اهواز- آبادان در منطقه کوت عبداله واقع گردیده است.
این بیمارستان از سال 1347 برای بیمارستان ریوی و مرکز نگهداری مسلولین تأسیس شد.
بیمارستان سینا هم اکنون دارای بخشهای داخلی، اطفال، جراحی، زنان و زایمان، عفونی،دیالیز، ICU، CCU، اعصاب و روان زنان و مردان، اتاق عمل جنرال ،درمانگاه ترک اعتیاد و... است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: