کد خبر: ۱۱۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 30
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکیدبر اینکه چنانچه خطاهای پزشکی با اهمال کاری همراه باشد باید به طورخاص و ویژه با این موارد برخورد شود، گفت:درعین باید توجه داشت که نباید در یک خطای پزشکی همه جامعه پزشکان را مورد هجمه قرار داد.
اهمال کاری در حوزه پزشکی پذیرفتنی نیست /در پرونده های پزشکی از کنش های احساسی پرهیز شود

به گزارش شفاآنلاین ،محمد نعیم امینی فرد ضنم اعلام این مطلب ، با اشاره به اینکه درصدی از خطای پزشکی اجتناب ناپذیر است، گفت: یک درصد خیلی جزیی درهرعمل جراحی و درهر اقدام درمانی و تشخیصی برای خطای پزشکی درنظرگرفته می شود اما مسئله مهم آن است که اگر خطای پزشکی همراه با اهمال باشد باید به نوع دیگری با این موضوع برخورد کرد.

نماینده مردم ایرانشهر درمجلس شورای اسلامی، افزود: اگر خطای پزشکی اتفاق افتاد و اقدامات پس از آن به صورت استاندارد انجام نشود به نوعی اهمال بوده که ممکن است تا مرز تخلف نیز پیش رود، بنابراین باید میان خطای پزشکی و اهمال کاری ها تمایز قائل شد.

وی  تصریح کرد: درصورتی که یک خطای پزشکی رخ دهد اما پزشک و پرستاربتواند با مراقبت های پس از آن بیماررا به طورمناسبی مدیریت کند، می توان گفت که خطای پزشکی صرف رخ داده است؛ اما اگر موارد پس از اعمال جراحی به شکل دقیق انجام نشود به طورحتم اهمال کاری صورت گرفته وبه نوعی تخلف پزشکی است.

این نماینده مردم درمجلس دهم با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی درارتباط با خطای پزشکی موضع جانبدارانه ای نخواهند داشت، گفت: میزانی از خطای پزشکی در همه کشورهای دنیا وجود داشته و خاص کشورما نیست اما مهم این است که پس از آن بتوان خطای  پزشکی را به شکل مناسبی مدیریت کرد.

امینی فرد با اشاره به اینکه برخی خطاهای پزشکی ناشی از مسئولیت های فردی است، تصریح کرد: به طورحتم دراین بخش باید نسبت نیروی انسانی به جامعه بیماران مناسب باشد، همچنین پزشکان و سرویس دهندگان خدمات پزشکی روزآمد بوده و تجهیزات پزشکی را باید استاندارد و به روز کرد.

وی با بیان اینکه درپرونده های خطاهای پزشکی باید از هجوم رسانه ای علیه جامعه پزشکی جلوگیری کرد، افزود: باید پذیرفت که خطای پزشکی اجتناب ناپذیر است اما اگر خطاهای پزشکی با اهمال کاری انجام شود باید به طورخاص و ویژه با آن برخورد شود؛ نباید در یک خطای پزشکی همه جامعه پزشکان را مورد هجمه قرار داد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه اعتماد مردم به جامعه پزشکی یک سرمایه ارزشمند است، به خانه ملت گفت: اگر به طور سیستماتیک یک خطا پزشکی برجسته و بزرگ شود که نگاه عمدی بودن آن ظهور وبروز کند به اعتماد مردم خدشه وارد می شود، بنابراین باید سعی شود که درهمه پرونده های پزشکی از کنش های احساسی جلوگیری شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: