کد خبر: ۱۱۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 30
شفا آنلاین>سلامت>دبیر کمیسیون بهداشت مجلس در رابطه با تولید و واردات محصولات تراریخته گفت: بسیاری از کشورها که روی این محصولات کار می‌کنند همین محصولات را در کشورهای خود کمتر یا اصلاً مصرف نمی‌کنند پس ما هم باید احتیاط کنیم.

به گزارش شفا آنلاین،بشیر خالقی در رابطه با تولید محصولات تراریخته در کشور گفت:‌ محصولات تراریخته محصولات دستکاری شده ژنتیکی شده هستند که اکنون برخی از کشورها استفاده از آن را منع کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما باید مراقب این محصولات باشیم چرا که با مراقبت از خود در برابر این محصولات خود را در مقابل بیماری‌های مزمن و سرطان‌ها حفظ کرده‌ایم.

خالقی گفت:‌ درست است که با تولید این محصولات، کیفیت محصول بالا می‌رود اما تغییر ژنتیکی اتفاق می‌افتد که دقت زیادی می‌خواهد. ممکن است در جایی روی محصولی دستکار ژنتیکی انجام شود کیفیت و کمیت آن محصول بالا برود اما در مقابل تغییرات ژنتیکی اتفاق می‌افتد که خطرناک است.

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: این همه سرطان و بیماری‌هایی که اکنون می‌بینیم بر اساس مطالعات و تجربه جهانی تا حدی ناشی از همین تغییرات ژنتیکی است.

خالقی تصریح کرد:‌در حال حاضر بسیاری از کشورها این محصولات را استفاده نمی‌کنند بنابر این ما هم نباید مصرف‌کننده محصولاتی باشیم که سلامتی‌شان ثابت نشده است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع هنوز در مجلس مطرح نشده،‌گفت: دستکاری ژنتیکی روی ژن گیاهان اثرگذار است هر چند که تغییرات ژنتیکی و مطالعات آن کامل نشده است اما بسیاری از کشورها که روی این محصولات کار می‌کنند همین محصولات را در کشورهای خود کمتر مصرف کرده یا اصلاً مصرف نمی‌کنند.

وی تأکید کرد: بنابر این در کشور ما نیز باید نسبت به محصولات تراریخته با احتیاط رفتار شود چون با جان مردم نمی‌توان بازی کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: