کد خبر: ۱۱۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 30
شفا آنلاین>سلامت>رئیس بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری گفت: با توجه به پیشرفت های علمی و پزشکی در ایران، جدیدترین روش های درمان بیماران نارسایی قلبی در کشور توسط متخصصان داخلی قابل انجام است.

به گزارش شفا آنلاین،  دکتر بابک شریف کاشانی در حاشیه برگزاری هشتمین کنگره قلب و عروق رضوی در گفت و گو اختصاصی افزود: همچنین با توجه به داروهای موجود در کشور و روش های جراحی می توان بیماران نارسایی قلبی را به موقع مداوا کرد.

وی اظهار کرد: به رغم اینکه بیماری نارسایی قلبی پیشرونده است، در برخی موارد که آسیب عضله قلب دائمی است، درمان می تواند سبب رفع علائم، متوقف شدن یا آهسته شدن سیر پیشرونده آن شود.
شریف کاشانی با بیان اینکه روش های درمانی در هر بیمار متفاوت است و به شرایط بیمار بستگی دارد، افزود: اصلاح شیوه های زندگی، دارودرمانی، روش های جراحی، آنژیوپلاستی عروق قلبی، تعبیه ضربان ساز و قلب مصنوعی، ترمیم نارسایی دریچه میترال و تنگی دریچه آئورت با روش غیرجراحی و گذاشتن بالون و دستگاه آی سی دی و در نهایت پیوند قلب از جمله این روش ها است.
رئیس بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: پیوند قلب در بیماران نارسایی قلبی آخرین روش درمانی است که توسط متخصصان داخلی قابل انجام است به طوری که سالانه حدود 70 تا 90 پیوند قلب در کشور انجام می شود.

شریف کاشانی گفت: عواملی مانند فشارخون، بیماری های عروقی، دیابت، کم خونی، بیماری های تیروئید و بی نظمی های ضربان قلب می توانند منجر به نارسایی قلبی شوند که اگر به موقع پیشگیری و درمان نشوند خطرناک و کشنده هستند.
وی بیان کرد: بیماران مبتلا به نارسایی قلبی باید به طور مرتب و منظم تحت نظر پزشک متخصص قرار گیرد و در کنار آن داروهای تجویزشده را نیز به صورت منظم مصرف کنند چراکه در غیر این صورت با برگشت بیماری رو به رو خواهند شد.
رئیس بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری توصیه کرد: افراد برای پیشگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی دوری از سیگار، انجام فعالیت های بدنی، ورزش و تغذیه سالم را در زندگی مورد توجه قرار دهند.

** علائم نارسایی قلبی
شریف کاشانی با اشاره به علائم نارسایی قلبی افزود: خون رسانی نامنظم به بافت های محیطی، خستگی زودرس، تنگی نفس، کاهش انرژی، ناتوانی حرکتی، ناتوانی در انجام فعالیت های روزمره از مهمترین علائم این بیماری به شمار می روند.

وی یادآور شد: در مراحل اولیه این بیماری ممکن است بی علامت باشد و فقط با معاینه یا اکوکاردیوگرافی قلبی بیماری تشخیص داده شود اما اگر بیماری پیشرفت کند علائم نارسایی قلبی بیشتر بروز خواهد کرد.

هشتمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی از ششم تا هشتم مردادماه در بیمارستان رضوی تهران درحال برگزاری است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: