کد خبر: ۱۱۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 28
شفا آنلاین>سلامت>رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر گفت:عامل انتقال ویروس زیکا در کشور ما وجود ندارد و وضعیت جهانی ابتلا به آن برای ما نگران کننده نیست.
به گزارش شفا آنلاین،محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر طبق نتایج تحقیقات پنج ساله حشره شناسی در اقصی نقاط ایران،‌‌ پشه ای که عامل انتقال ویروس زیکا در دنیا است، در کشور ما وجود ندارد.

گویا گفت: به همین علت از نبود ویروس زیکا در کشور اطمینان خاطر نسبی داریم و وضعیت جهانی آن برای ما نگران کننده نیست. البته از شش ماه قبل اقدامات آموزشی و پیشگیرانه برای ورزشکاران و تماشاگران المپیک آغاز شده است.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر افزود:‌بیشترین آمار ابتلا به ویروس زیکا در برزیل، محل برگزاری بازی های المپیک گزارش شده است به همین علت احتمال گزیدگی افراد عازم توسط پشه انتقال دهنده وجود دارد.

وی بیان کرد:‌ هشدارهای لازم توسط وزارت بهداشت، وزارت ورزش، فدراسیون های ورزشی و کمیته المپیک به ورزشکاران داده شده و عمده توصیه های ما استفاده از لباس های پوشیده بوده است. ضمن اینکه در بازگشت اگر دچار علائم این بیماری شدند،‌در اولین فرصت تیم را در جریان گذاشته و مراقب ارتباط های خود باشند.

گویا یادآور شد:‌ ابتلا به این بیماری در روزهای دوم تا هفتم با تب، کوفتگی،سردرد، گلو درد،بدن درد و قرمزی چشم همراه است. تنها نگرانی ما ابتلای زنان باردار به این بیماری است، چراکه نوزاد در حال تولد ممکن است دچار کوچکی مغز یا میکروسفالی شود.
برچسب ها: ویروس ، زیکا ، میکروسفالی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار